Se bodo morda skregali, bo v finalni oddaji kdo koga kam poslal? Se bodo morda stepli? V živo! Pred vso Slovenijo! Bo tekla kri? Vse to vem, pa ne bom pisal ne o tem in niti ne o zahtevah APEKA, da mora Pop TV v tridesetih dneh označiti, da oddaje Kmetije slavnih niso primerne za mlajše od 15 let. Rok se izteče približno štirinajst dni po izteku oddaje. Fino, ne? Pisal bom o tem, kako se - prav zaradi Kmetije - upravičeno smeji odgovornim na Pop TV.
Pojdimo lepo počasi. Vsi vemo, da je od gledanosti odvisna cena oglasnega prostora, če je visoka ena, je visoka druga. Ker komercialna televizija živi od oglasov, ji je v interesu oglasne minute čim bolje prodati. Toda če je kdo mislil, da bo z negodovanjem o spornosti te oddaje odvrnil kakšnega oglaševalca, se ni zmotil. Točno to se je dogajalo. Bilo jih je cel kup, ki bi raje skočili skozi okno, kot da bi se pojavili med oglasnimi bloki med Kmetijo slavnih. Poleg številk gledanosti je pomembno tudi javno mnenje. Morda je celo kdo mislil, da konkurenca odpira šampanjce in si v brk govori: "Imajo rejtinge, pa ne morejo prodati oglasov ..." Pa so se zmotili. Ključ je v letnih pogodbah, v katerih televizija oglaševalcem zagotavlja določene rejtinge. Veliko oglaševalcev - ne vsi, se razume - gledajo samo to. In njim so - takole proti koncu leta, ko se sklepajo nove pogodbe - izpolnili ne le vsa pričakovanja o dosegu njihovih oglasov, ampak so jim prav zaradi fantastičnih številk gledanosti Kmetije dodali še kup bonusa. S tem so ubili kar nekaj muh na en mah, predvsem pa počistili za nazaj in si zagotovili spodoben začetek prihodnjega leta. Odveč ni niti to, da bodo še ves veseli december, kljub koncu "resničnostne kmetije", jezdili na valu dobre gledanosti. Pa jim ne bo treba migati pol toliko, kot bi morali, če Kmetije ne bi bilo. Skratka - poslovno - so s Kmetijo zmagali. Kaj pa so prinesli na slovenski medijski trg po vsebinski plati? O tem bi se bilo dobro še kdaj vprašati. Pa ne pavšalno, ampak poglobljeno, analitično, z distanco in s celotno medijsko krajino pred očmi.
Verjamem, da lahko od resničnostne oddaje, ki je bila dovolj ekscesna, da je razburjala, in premalo ekscesna, da bi odbijala, veliko odnesemo. Toda bojim se, da po koncu Kmetije slavnih, ko bi se morala začela trezna razprava o mejah sprejemljivega, ta ne bo zanimala nikogar več. Niti tistih, ki bi jih morala.
Vse o Kmetiji slavnih si lahko preberete tukaj!