Nasilje, policijski mobing, spori med tolpami, preprodaja mamil, pištole, ženske, na videz nemogoče sanje o pobegu iz umazanega mesta. Straight Outta Compton, ki si naslov izposoja iz prve plošče skupine, konfrontacijsko imenovane Niggaz With Attitude (Črnuhi s pokončno držo), je film o glasbenih začetkih ultrarealističnega hip hopa, ki je zaradi zrcaljenja tamkajšnjega življenja postal znan kot gangsta rap, čeprav so sami vedno govorili o reality rapu.
Tako prvenec kot preostala diskografija N.W.A nista velemojstrovini kot drugi album Public Enemy It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back. Slednji je bil politični manifest temnopolte Amerike, N.W.A so samo tej isti Ameriki nastavljali ogledalo, a to ne pomeni, da njihov ultrakultni status ni upravičen. Na pritiske šokirane in jezne javnosti so odreagirali s še pokončnejšo držo in jezo ob vse hujšem policijskem maltretiranju kanalizirali v še bolj strupena besedila, čeprav so vse idealno povedali v prvih treh skladbah legendarnega prvenca, v naslovni, nedvoumni Fuck tha Police, in Gangsta Gangsta. Govorili so o nasilju, s slavo in prvimi čeki pa se je njihov srd obrnil navznoter in napovedal vojno znotraj lastnih vrst. Do konca osemdesetih je Ice Cube izstopil iz benda in v perspektivi povzročil njihov razhod, nekaj let pozneje pa je Cubu sledil še Dr. Dre.
Straight Outta Compton je zgodba o meteorskem vzponu in relativno hitrem padcu benda, ki je enostavno vseboval preveč talentiranih posameznikov, da bi lahko funkcioniral na dolgi rok. Načrte o vnovičnem zbiranju sredi devetdesetih je prekrižala Eazy-E-jeva bolezen, vsi poznejši enkratni koncertni »reunioni« so bili zgolj zahvala zvesti publiki in hip hoperjem, ki so svojo glasbeno abecedo gradili na rimah in ritmih N.W.A.
Pod film se kot producenti podpisujejo Dre, Cube (neverjetno dobro ga upodablja njegov sin O'Shea Jackson ml.) in Eazy-E-jeva vdova Tomica Woods Wright, kar je verjetno vzrok, zakaj se Eazy-E-jevo razuzdano življenje, do tridesetih je imel sedem otrok s šestimi ženskami, ne izpostavlja. Bolehanje za aidsom v zadnjih minutah, glasbenik je umrl leta 1995, nekaj tednov po tem, ko je ugotovil, da nima astme, temveč smrtonosni virus, na platnu deluje kot nekaj, kar je pobral mimogrede. Tudi zloglasni Suge Knight, z Drejem soustanovitelj Death Row Records in po mnenju mnogih krivec za smrt Tupaca Shakurja in Biggieja Smallsa, je prikazan nekoliko olepšano in enodimenzionalno. Še vedno je negativec, a ne tako odbijajoč in nevaren, kot so ga opisovali znanci, spet verjetno zato, ker je še vedno živ, čeprav vnovič za zapahi, ironično, ker je med snemanjem v Comptonu bojda namerno povozil dva znanca in enega (ne)hote ubil. Film zaključuje preskok v današnjost. Ice Cube je filmski in TV-zvezdnik, ki igra v filmih, primernih tudi za starejše od trinajst let, Dre je najslavnejši producent hip hopa in po prodaji slušalk Beats Applu tudi multimilijonar. N.W.A so legende, film pa njihov filmski epitaf, s katerim so zacementirali svoj status med večnimi. Ljubitelji hip hopa in rim o gangsterskem življenju ga bodo oboževali, drugi bodo izbrskali kakšne stare posnetke, da vidijo, »v čem je bila finta«, najbolj orto privrženci pa bodo mencali, da bi stvari lahko prikazali še bolj realistično in surovo.