Zanimivosti

Premiera SLOVENIJA ŠTEJE

Oglasno sporočilo
2. 4. 2024, 12.16
Posodobljeno: 2. 4. 2024, 13.00
Deli članek:

Slovenija šteje je avtorski projekt, ki v središče postavlja Slovenijo in delo, potrebno, da se ta vzpostavlja, ohranja in spreminja. V središču projekta je stroj, ki ga tvorimo vsi, ki sodelujemo v projektu Slovenija, vsi, ki vsak dan prispevamo svoj delež k temu, da ta obstaja. Stroj, ki za pogon izkorišča glasbeni beat in gib. V konceptu Slovenije namreč ni nič inherentnega, je zgolj vsakodnevno ponavljanje dejanj, za katera smo se člani in članice družbe odločili, da predstavljajo Slovenijo.

Ivian Kan Mujezinović
Slovenija šteje v Slovenskem mladinskem gledališču

Vsako novo dejanje Slovenije je predmet pogajanj in bitk, ki celotno sliko za nekaj časa spremenijo, od vztrajanja drugih pa je odvisno, ali se bo ta slika spremenila za vedno ali le za kratek čas. Slovenija šteje je predstava, ki se spreminja glede na angažma sodelujočih v njej. Slovenija je družba, ki se spreminja (ali pa se ne) glede na angažma sodelujočih v njej.

Sebastian Nübling je na Univerzi v Hildesheimu končal kulturne študije ter nato tam predaval in skupaj z drugimi neodvisnimi umetniki ustanovil skupino Theater Mahagoni (Gledališče Mahagonij). V Nemčiji je leta 2001 zaradi odrske postavitve drame I Furiosi v Mestnem gledališču Stuttgart postal prava senzacija; za predstavo je prejel tudi nagrado hamburškega festivala Politik im Theater (Politika v gledališču). Nübling je reden gost najuglednejšega gledališkega festivala na nemškem govornem področju Theatertreffen in njegove predstave se pogosto uvrščajo med deset najboljših; leta 2002 ga je revija Theater heute izbrala za »obetavnega režiserja leta«, leta 2013 pa uprizoritev Orfej se spušča po drami Tennesseeja Williamsa razglasila za predstavo leta. Predstava In potem je prišla Mirna Sibylle Berg je bila izbrana za najboljšo berlinsko in potsdramsko uprizoritev leta 2015, Nübling je zanjo prejel nagrado Friedrich-Luft-Preis. Njegove predstave redno gostujejo na mednarodnih festivalih. Režira tudi v operi. Pogosto sodeluje s piscem in pisko Simonom Stephensom in Sibylle Berg. Tesno je povezan z Gledališčem Maksima Gorkega, od sezone 2013/2014 kot hišni režiser in od sezone 2019/2020 kot član novoustanovljenega umetniškega sveta gledališča. V Mladinsko smo že povabili njegov projekt Stroj Hamlet, nastal v sodelovanju z umetniki Exil Ensembla (danes enakopravnimi člani ansambla Gledališča Maksima Gorkega

Jackie Poloni alias Yantan Ministry deluje kot eksperimentalni_a skladatelj_ica, glasbenik_ca v živo in DJ, bil_a pa je likovni_a umetnik_ca in študiral_a je kritično teorijo. Nastopa na prireditvah in prizoriščih, kot so Sonic Acts, Säule at Berghain, All Club Shanghai, Cakeshop Seoul in Bala Club London, glasbo pa je izdal_a pri eksperimentalnih založbah Yegorka (Berlin) in Country Music (Stockholm). Na underground dekonstruirani klubski sceni zdaj deluje že devet let. Pri glasbi ga_jo najbolj zanima ravnovesje med ustvarjanjem gradiva povsem na novo, »iz nič«, ter semplanjem/editiranjem, kolažiranjem in preurejanjem.
Pred kratkim je komponiral_a zvok za tri gledališke predstave v režiji Sebastiana Nüblinga; Sing Me A Love Song (Mladinsko gledališče Basel), Im Menschen Muss Alles Herrlich Sein (Gledališče Maxim Gorki, Berlin) in Kranke Hunde (Bazelsko gledališče).

Črt Piksi
Režiserja Jackie Poloni alias Yantan Ministry in Sebastian Nübling

SLOVENIJA ŠTEJE

Režija: Sebastian Nübling in Jackie Poloni

Igrajo:

Lina Akif

Lea Aymard k. g.

Primož Bezjak

Nataša Keser

Janja Majzelj

Robert Prebil

Vito Weis

Dramaturgija: Goran Injac

Asistentka dramaturgije: Deja Crnović

Glasba: Jackie Poloni

Scenografija: Urša Vidic

Asistentka scenografije: Maruša Mali

Lektorica: Mateja Dermelj

Asistentka na praksi: Ana Polegek

Vodja predstave: Urša Červ

Premiera: 6. 4. ob 19.30
9., 13., 20. 4. ob 19.30
10. 4. ob 18.00, po predstavi pogovor