BMW ima obsežno paleto električnih avtov z oznako i: iX1, iX3, i4, i7 in iX, prvi štirje so električna različica običajno gnanega modela, vsi pa so postavljeni na obstoječe platforme z dodatkom elektrike. Predvideno leta 2025 bo napočil čas za novo, samo za EV zasnovano modularno platformo, na kateri bo narejena cela serija modelov, ki jo Bavarci označujejo kot »Neue Klasse«, po seriji iz 60. in 70. let. Nekaj, kar bo prišlo s to veliko novostjo, lahko vidimo že v Las Vegasu.
BMW i Vision Dee je futuristični koncept, ki se spogleduje z nečim, kar bi lahko bila Serija 3 pod novo električno filozofijo. Gledano s strani je koncept tipičen BMW, od agresivnega nosa, čiste bočne linije in nepogrešljivega hofmeisterja na zadnjih vratih, manj pa se avto naslanja na prepoznavne BMW-jeve poteze spredaj in zadaj. V marsičem sicer spominja na leta 2021 predstavljen koncept i Vision Circular, najočitnejša pa je nova interpretacija ledvičk, ki se raztezata praktično čez vso širino avtomobila. Podobno velja tudi za luči, ki niso več »okrogle« z dvema površinama z LED-diodami.
Da bodo novi BMW-ji čez nekaj let tako radikalnega videza, lahko kar pozabite, bo pa seveda kakšen element vzet tudi iz tega koncepta. Bistvo koncepta je Dee ali Digital Emotional Experience, digitalno čustveno doživetje, ki obsega cel kup igračk in druge sodobne tehnologije. Dee velja tako za notranjost kot tudi zunanjost avtomobila.
Med značilnosti, ki jih opisujejo za notranjost, spadajo glasovno upravljanje in inteligentni asistenčni sistemi. BMW želi spremeniti avto v pametnega prijatelja, ki zna veliko postoriti sam, še vedno pa bo pustil vozniku užitke v vožnji. To je omejeno z Mixed Reality Sliderjem v notranjosti, kjer ima voznik pet stopenj nastavitev, koliko digitalne vsebine je prikazane na HUD-zaslonu – od hitrosti do cele serije razširjene resničnosti in celo virtualnih svetov.
Posebna stekla namreč omogočajo, da se namesto zunanjosti na njih prikazuje digitalna vsebina, BMW pa temu pravi Mixed Reality. HUD-zaslon je tako kar vsa sprednja šipa, ne le droben delček pred voznikovimi očmi.
Digitalizacija je tudi na zunanji strani avtomobila. Ker je treba navdušiti mladino, zna BMW prikazati različen obraz z različnimi svetlobnimi efekti, pospremljen z različno glasbeno spremljavo. Tu imajo veliko vlogo digitalne ledvičke čez vso širino nosu, za kar je BMW uporabil novo skovanko – »phyigital« (mešanico med »physical«, fizičnim in digitalnim). Kako se bo to obneslo, si lahko le predstavljamo.
Če rečemo, da bo avto kazal svoje razpoloženje z »obrazom« ter posnemal junake iz risank, se verjetno nismo veliko zmotili. In če smo prej omenjali stekla z digitalno projekcijo? Veliko bo prostora za domišljijo, zlasti ker je BMW to na fotografijah namignil s plavolaso digitalno narisano voznico.
To pa glede zunanjosti še ni vse. Avto je odet v posebno vrsto e-črnila, ki lahko pokaže 32 različnih barv, kar ne pomeni le, da je avto v 32 barvah, pač pa so nastavljivi posamezni deli karoserije in različni vzorci. Beseda »ciciban« se tu (ne)hote prikrade v misli.
Prvi avto iz serije Neue Klasse bo na trgu leta 2025, pravzaprav kar dva, eden v rangu Serije 3, drugi pa bo športni SUV. Če bosta imela le delček tega, kar ima ta koncept, se bo mladeži »strgalo« od navdušenja.