Janez Puh je Slovenec, mehanik in izumitelj, strokovnjak na vseh področjih,« sta razložila, zakaj občudujeta človeka, ki je naredil prvo slovensko kolo. »Puh je še pred prvo svetovno vojno imel svoja kolesa, motorje in avtomobile. Letos praznujemo 160. obletnico njegovega rojstva,« sta se mu poklonila. Razumljivo, saj so kolesa Puch postala uradna kolesa, s katerimi se prevažata Gospoda. Sicer njune izkušnje z vrtenjem pedalov sežejo daleč v preteklost. Jure je tako rekoč prekolesaril svoje otroštvo, tudi v srednješolskih dneh je bilo kolesarjenje njegova priljubljena oblika rekreacije. »Takrat sem se vozil tudi v hribe, okolica Krškega in Bizeljskega je nasploh zelo lepa in privlačna za kolesarje,« je razkril. S selitvijo v prestolnico je kolo postavil ob stran, vse dokler ni odkril, da je to odlično sredstvo tudi za prevažanje po največjem slovenskem mestu.
KODA ZA POPUST
S kodo »NEWBIKE G« lahko v trgovini Kolesa NewBike izkoristite sedem odstotni popust. Velja za nakupe vseh izdelkov v spletni in fizični trgovini.
Miselnost se obrača
David Urankar nas je podučil, da imamo samo v Ljubljani kar 300 kilometrov kolesarskih stez, ki so zelo lepo urejene. In še zdaleč ne namenjene samo vadbi po službi. »Pred dvajsetimi leti, se mi zdi, kolesa še niso bila izdelana tako, da bi se lahko nanje usedli urejeni, z obleko. S prihodom novejših koles, tudi električnih, se je to spremenilo. Medtem ko smo včasih malo začudeno gledali tiste, ki so se namesto z avtomobilom v službo in do drugih ciljev vozili s kolesom, se danes ta miselnost obrača. Število parkirnih mest za avtomobile ni neomejeno, cena goriva vrtoglavo rase, poleg tega z avtomobilom onesnažujemo okolje. Mislim, da moramo kot družba postati malo bolj premišljeni. Če greš v en kilometer oddaljeno trgovino in če veš, da ne boš nabavil veliko, zakaj ne greš s kolesom?!« Večkrat bi morali sesti na kolo, sta se strinjala oba.
Presenečenje v tujini
»Prvič sem ljudi v obleki na kolesu opazil med potovanjem po Nizozemskem,« se je spominjal Godler. Takrat je dojel, da je to povsem sprejemljivo in izvedljivo. Tam je to nekaj normalnega. Pri nas pa čim temperatura malce pade ali se sonce skrije za meglo, večina niti pomisli ne, da bi sedla na kolo, je prikimal Urankar. A sta zaključila optimistično: kot država smo na pravi poti, da se še pravočasno naredi nekaj za to, da začnemo preprosto drugače razmišljati. Da postane kolo naša prva izbira. A to je sprememba, za katero se mora odločiti vsakdo med nami. Se vidimo na kolesu?