“Moč se skriva na vašem krožniku”
Brent Loken, vodilni globalni strokovnjak za prehrano, WWF/
Prehrambni sektor mora ukrepati, da ustavi okoljsko krizo, je opozoril strokovnjak iz Svetovnega sklada za naravo (WWF) na našem dogodku Future Sustainable Kitchen
Če prehrambni sektor ne bo ukrepal v boju proti podnebnim spremembam, bodo že samo izpusti zaradi pridelave hrane ogrozili uresničenje Pariškega sporazuma in dosego cilja omejiti globalno segrevanje za 1,5 do 2,0 stopinj Celzija, opozarja vodilni globalni strokovnjak za prehrano organizacije WWF, Brent Loken.
Loken je ta teden spregovoril na spletnem dogodku Future Sustainable Kitchen, ki ga je gostil Electrolux, na katerem so se strokovnjaki s področja ekosistema hrane pogovarjali o tem, kako si lahko vsi skupaj dosežemo, da trajnostno prehranjevanje postane prva izbira.
»Poskrbeti moramo, da pri soočanju s to krizo ne bomo postali otopeli. Začeti se moramo zavedati, da imamo en planet – samo en planet – in da presegamo okoljske omejitve, ki jih nam jih je zadala Zemlja«, je dejal Loken.
Prehrambna industrija je trenutno odgovorna za 22 %* emisij toplogrednih plinov, 69 %** porabe pitne vode kot tudi za izgubo biotske raznolikosti in krčenja tropskih gozdov. Poleg tega pa debelost prizadene vsako tretjo osebo in je vodilni vzrok smrti po celem svetu – hkrati pa 690 milijonov ljudi trenutno nima dovolj hrane.***
»Moč se skriva na vašem krožniku«, je razložil Loken. Z drugimi besedami, premiki proti prehranjevanju z rastlinskimi živili bodo imeli ogromen učinek tako na planet kot zdravje. Celo en dan na teden, ko ne jemo mesa, lahko naredi razliko.
Zakaj torej potrošniki ne sprejemajo boljših, bolj trajnostnih odločitev? Govorci na dogodku so se vsi strinjali, da potrošniki dojemajo obroke iz rastlinskih živil kot bolj zahtevne za pripravo in manj okusne v primerjavi z mesnimi alternativami. Alison Mountford, ustanoviteljica podjetja Ends & Stems, ki nudi storitev za načrtovanje obrokov s čimer stranke prihranijo čas in zavržejo manj hrane, trdi, da je največja ovira čas, saj so ljudje »preveč zaposleni in utrujeni«, da bi začeli doma jesti trajnostno.
Poleg tega je vpliv prehrane na okolje za potrošnike zapleten koncept. Vodja za trajnost in kakovost pri živilskemu trgovcu Coop (Švedska), Charlotta Szczepanowski je dejala, da trajnost ni »črno bela stvar« in da je treba potrošnike bolje poučiti o njihovih nakupih živil – potrošnikom je na primer treba izpostaviti, da na podnebni odtis najbolj vpliva proizvodnja živil in ne prevoz.
Electrolux si je zadal ambiciozen cilj doseči, da trajnostno prehranjevanje postane prva izbira potrošnikov do leta 2030 in Vanessa Butani, vodja za trajnost BA Evropa, pa je izpostavila, da je treba ljudi usmeriti proti spreminjanju prehranjevalnih navad. »Čas je, da izzovemo prepričanja ljudi in jim pokažemo, da kuhati in jesti trajnostno ni tako težko, kot si mislijo.«
Kako torej lahko oblika spodbudi uporabnike, da ravnajo bolj trajnostno?
Dobra oblika je tista, ki vpliva na ravnanje potrošnikov, pravi direktorica za oblikovanje globalne agencije za oblikovanje in inovacije Ideo, Rachel Maloney.
»Pri oblikovalcih gre za razumevanje ključnih trenutkov (v izkušnji potrošnikov), kar nam omogoča, da se jim posvetimo in vpeljemo spremembe«, je razložila Maloney, ki spodbuja oblikovalce, da razmislijo, kako lahko postanejo katalizatorji sprememb, ki presegajo izdelek in ljudi spet povežejo s hrano.
Znameniti oblikovalec kuhinj Johnny Grey je spregovoril o pomembnosti ustvarjanja »čustveno trpežne« kuhinje za spodbujanje bolj trajnostno naravnanega ravnanja. »Ne moremo govoriti le o trajnostnih materialih ali manjši porabi energije – ljudi moramo navdihniti. Spodbuditi moramo užitek in občutek pripadnosti« – pri tem pa je izpostavil elemente kot so akustika, pogledi v naravo, naravni materiali, razstavljena sveža hrana in mesto za druženje, ki so pomembni, da dosežemo ta občutek.
Ostanite na tej strani za še več zanimivih utrinkov...
O dogodku Future Sustainable Kitchen
Dogodek Future Sustainable Kitchen je potekal 22. marca, na katerem so se strokovnjaki s področja ekosistema hrane, vključno s specialisti za kuhinje, živilski trgovci, vodje tehnoloških zagonskih podjetji na področju prehrane, nevladne organizacije in mojstri kuhanja pogovarjali o tem, kako lahko skupaj dosežemo, da trajnostno prehranjevanje postane prva izbira.
O trajnostnih ciljih Electroluxa
Doseči, da trajnostno prehranjevanje postane prva izbira do leta 2030 je eden izmed štirih trajnostnih ciljev, ki jih želimo doseči do konca desetletja v okviru našega programa Za boljše življenje. Za več informacij obiščite spletno stran programa Za boljše življenje tukaj.