Zanimivosti

Avtomobil nikoli več ne bo takšen, kot je zdaj

kl
7. 6. 2021, 18.00
Posodobljeno: 17. 10. 2023, 11.40
Deli članek:

Fiat napoveduje popolno opustitev motorja z notranjim izgorevanjem, EU pa napoveduje obvezno uporabo inteligentnega zavornega sistema.

Profimedia
Fiat 500 naj bi po letu 2025 izdelovali v izključno "električni" varianti.

Italijanski avtomobilski velikan Fiat je napovedal, da bo čez štiri leta, torej leta 2025 začel opuščati proizvodnjo avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem, leta 2030 pa bo prešel na izdelavo avtomobilov izključno na električni pogon. Pred kratkim so tako začeli izdelovati priljubljeni model Fiat 500 izključno na električni pogon.

To je na pogovorih ob Svetovnem dnevu okolja 2021 napovedal direktor družbe Olivier François. "Odločitev, da bomo začeli proizvajati nov Fiat 500, ki bo popolnoma električen, smo sprejeli še pred pandemijo," je povedal. "Zavedamo se namreč, da svet ne more več sprejemati kompromisov. Opomnili so nas o nujnosti ukrepanja, da bi nekaj naredili za naš planet."

"Naša dolžnost je, da na trg, v skladu z padajočimi cenami baterij, postavimo električne avtomobile, ki ne bodo dražji od tistih z motorjem z notranjim zgorevanjem,« je dodal.

Načrtov o tem, kakšna bo proizvodnja drugih modelov električnih avtomobilov, vendar so sporočili, da se pri tem ne bodo omejevali samo na osebna oz. mestna vozila.

Profimedia
Inteligentni sistem za prilagoditev hitrosti bi bil povezan z GPS in digitalnimi zemljevidi.

Bo inteligentna prilagoditev hitrosti postala obvezna v EU?

Evropska unija razmišlja o uvedbi obveznega sistema umetne inteligence v novih avtomobilih, ki bi vozilo upočasnil, če bo presegel hitrostno omejitev.

Ta sistem je povezan s sistemom GPS in digitalnimi zemljevidi in se omejitvam na posameznih cestah ali cestnih odsekih sam prilagaja.

Inteligentna prilagoditev hitrosti voznika tudi na več načinov obveča in opozarja na prekoračitev omejitve hitrosti in sicer tako, da mu daje povratne informacije z vidnim ali zvočnim  signalom, poveča nasprotni pritisk na stopalko za plin in s tem oteži pospeševanje, ali pa zmanjša vbrizgavanje goriva in tako zmanjša hitrost.

Kljub temu pa naj bi voznik imel možnost ponastaviti ali zaustaviti inteligentni sistem in prevzeti nadzor nad vozilom v vsakem trenutku.

Poskuse s sistemom inteligentne prilagoditve hitrosti izvedli v desetih evropskih državah: v Avstriji, Belgiji, Franciji in Španiji ter na Danskem, Finskem,  Madžarskem, Nizozemskem in Švedskem.

Raziskava o uvedbi tovrstnega sistema, ki je zajela državljane EU pa je pokazala, da bi jih med 60 in 75 odstotki bilo pripravljenih sistem inteligentne prilagoditve namestiti v svoje avtomobile.

Neka druga raziskava, narejena na Nizozemskem pa je pokazala, da bi ta sistem zmanjšal število smrtnih žrtev kar za petino, sprejem v bolnišnice pa za 15 odstotkov.

Evropska raziskava o varnosti v prometu pa je pokazala tudi, da je kar za 30 odstotkov vseh nesreč krivo neupoštevanje hitrostnih omejitev in da 40 do 60 odstotkov voznikov presega hitrostne omejitve.