Množična uporaba mask se je začela pojavljati skoraj takoj po ugotovitvi okužbe, najprej v Aziji, kjer so jih, zaradi močne onesnaženosti zraka, uporabljali že leta poprej, zdaj pa jih tudi v Evropi in Ameriki. Navsezadnje imamo vsi istega sovražnika: neviden mikroskopski organizem, ki počiva na trdih površinah in se skozi zrak prenaša v kapljicah vode okuženih posameznikov.
Vsi v maskah
Skoraj vsako novico o virusu danes spremljajo fotografije ljudi v maskah, tako v medijih kot na družbenih omrežjih. Maska je, bolj kot stekleničke s razkužilom in robčki za dezinfekcijo rok, postala avatar virusa. Slika naše groze, potreba po skrivanju, nesposobnost samozaščite in želja, da bi naredili karkoli, kar bi spremenilo trenutno situacijo.
Maske kot simbol
A maska za obraz, ki ima svojo zgodovino in vrsto izpeljank, vse odkar je nastala sredi 90. let 19. stoletja, že dolgo predstavlja velik simbol, ki je prevzel velikansko vlogo v različnih kulturah in naših neizrečenih oblikah komunikacije. Maske so tudi v preteklosti predstavljale varnost in zaščito pred boleznimi in onesnaženjem, bile so simbol solidarnosti, protesta, modni trend in zdaj označujejo pandemijo. Lani so denimo prebivalci Hongkonga protestirali v želji za večjo demokracijo. Protestniki so nosili obrazne maske, zlasti črne, kot izraz politične izjave in kot orodje za prikrivanje identitete pred televizijskimi kamerami. Maske so postale tako priljubljene, da če bi jih vlada hotela prepovedati, bi jih s prepovedjo avtomatično povzdignila v simbol upora.
Maska kot modni trend
Moda vedno spremlja zgodovino in se spreminja kot kameleon. Modni oblikovalci vedno zaznajo priložnost, ko gre za predmete, ki signalizirajo identiteto, zato ne preseneča, da se zadnja leta velike modne blagovne znamke, kot so Fendi, Gucci, Balenciaga in Yves Saint Laurent, ukvarjajo tudi z oblikovanjem obraznih mask. Na zadnji podelitvi grammyjev se je večkrat nagrajena pevka Billie Eilish pojavila z dizajnersko masko za obraz kot del sporočila, da je njeno telo samo za njene oči.
Zvezdniki v maskah
Pred manj kot mesecem dni so zvezdnice in manekenke začele objavljati selfije v svojih maskah v družbenih medijih – najpogosteje iz letal, pa tudi z ulice. Konec februarja je večina modnih oblikovalcev na pariškem tednu mode predstavila maske za obraz visokega cenovnega razreda. Večinoma gre za preprosto koščke tkanine s paščki, okrašene z diamanti, anagrami, vezeninami, cene za posamezni kos se gibljejo od 6,99 do 400 evrov. »Maska ustvarja oviro med nami in svetom,« so prepričani v eni najbolj znanih modnih hiš Chanelu: »Saj nas ščiti in obenem preprečuje, da bi se z nekom zbližali.« Mogoče so te maske res lepe in zanimive, če tudi ščitijo pred napadom nevidnih virusov, pa ni znano.