Hkrati z robotskimi vozili se bo zelo verjetno spremenila tudi percepcija lastništva. Vse manj ljudi bo avtomobile kupovalo, raje jih bodo najemali. Bodisi na klic, ko nas bodo okoli vozili robotski taksisti, bodisi po načelu souporabe vozila. To je tudi razlog, da jih med drugimi razvija Uber, vendar utopična transportna prihodnost še ne bo nastopila kmalu.
Cilj je izdelati vozilo po standardu SEA Level 4, ki omogoča vozilu avtonomno vožnjo, vendar bo ta še vedno omejena v določenih vremenskih razmerah in na zahtevnejših območjih.
Ali Ford pripravlja še eno revolucijo?
Henry Ford je leta 1908 spremenil avtomobilizem s srednjemu sloju dostopnim vozilom Model T, kajpada pa nekaj podobnega nameravajo storiti tudi na področju avtonomnosti. Napovedali so, v ta namen pa sodelujejo s celo četico zagonskih podjetij z vsega sveta, da bodo do leta 2021 izdelali vozilo brez volana ter upravljavskih pedal. To pa je že zelo optimistična napoved, sploh ker strokovnjaki dvomijo, da bo tehnologija avtonomnosti do takrat zrela in bodo rešeni vsi poporodni zapleti.
Je letvica postavljena previsoko?
Namreč, cela vrsta tehnologij je potrebna, da bodo vozila lahko tudi v resnici in v vseh razmerah vozila sama. Zato je Ford investiral v podjetje Velodyne, ki izdeluje laserske skenerje Lidar, ter prevzel izraelsko podjetje Saips, ki piše programe za računalniški vid in strojno učenje. Hkrati so podpisali poseben dogovor, ki jim daje prednost pri uporabi tehnologij, s podjetjema Nirenberg Neuroscience, ki razvija tipala vida, ter Civil Maps, ki jim bo omogočilo dostop do najboljših zemljevidov.