Čeprav praznik piva že v preteklih letih v Sloveniji ni ostal neopažen, gre letos s pomočjo Združenja pivovarjev Slovenije prvič za načrtno in organizirano praznovanje. Dan piva je sicer vedno prvi petek v avgustu.
V zadnjem desetletju je iz lokalnega slavja v kalifornijskem Santa Cruzu prerasel v globalno praznovanje, ki povezuje narode različnih kultur, združene v različnosti vrst piva. Vsako leto se praznovanju pridružujejo nova mesta in nove države, so pojasnili v združenju.
Obdarite prijatelja
Namen mednarodnega dneva piva je oddati priznanje in spoštovanje vsem ustvarjalcem piva in tistim, ki ga strežejo. Mednarodni dan piva spodbuja pivovarje, da obiščejo, preizkusijo in se pokloniju tudi pivu svojih konkurentov. Kot pravijo v Združenju slovenskih pivovarjev je običaj, da se ta dan obdari prijatelja s steklenico ali pločevinko piva.
Pivo je po pojasnilih združenja najbolj priljubljena nizko alkoholna pijača na svetu, stara več tisoč let, saj so jo poznali že stari Egipčani. V Sloveniji imamo prve pisne dokaze o varjenju piva v dokumentih Noticia Bonorum de Lonca iz leta 1160, kar je eden najstarejših zapisov, ki že omenjajo hmelj, slad in pivo.
Dokaze, da so se naši predniki že zelo zgodaj ukvarjali s pridelovanjem hmelja in pivovarstvom, je mogoče po navedbah združenja najti v zapisih o hubah, podložniških kmetijah, ki so jih pri nas začeli ustanavljati v 9. stoletju. Prva znana pivovarna na slovenskem ozemlju je bila v stolpu Loškega gradu.
Združenje slovenskih pivovarn je k praznovanju poleg Pivovarne Laško Union povabilo tudi manjše slovenske pivovarje, Institut za hmeljarstvo Žalec, slovenske hmeljarje in zainteresirane lastnike pivnic ter drugih gostinskih lokalov, ki točijo pivo.
Kljub temu da gre za praznovanje, pa združenje podpira odgovorno pitje tudi lahkih alkoholnih pijač, kot je pivo. Zato je njihovo sporočilo, da je pivo eden najlepših darov narave in da ga je treba uživati odgovorno.
Združenje slovenskih pivovarn, sicer ustanovljeno leta 1997 in od takrat tudi član Evropskega združenja pivovarjev, se je letos v celoti profesionaliziralo in aktiviralo svojo dejavnost, osredotočeno na ustvarjanje ugodnega poslovnega okolja za pivovarje, zagotavljanje potrebne pomoči in informacij zanje, internacionalizacije, zlasti strokovnega in poslovnega povezovanja ter promocije ugleda in kakovosti slovenskega pivovarstva tudi v mednarodnem okolju.