VW Beetle, Käfer ali po naše hrošč vsekakor spada med tiste avtomobile, ki so najbolj zaznamovali minulo stoletje, ena bolj kontroverznih pa je tudi njegova zgodovina. Ideja o ljudskem avtomobilu se je namreč porodila človeku, ki se je v zgodovino vpisal predvsem s svojimi grozodejstvi med drugo svetovno vojno. Pa čeprav se tudi pri Volkswagnu izogibajo omembi Adolfa Hitlerja v zvezi s svojo dejavnostjo, je prav t.i. KdF-Wagen postavil temelje kasnejši priljubljenosti malega Volkswagna. Kljub "Dolfejevim" velikim naporom KdF-Wagen v praksi ni zaživel, saj so jih do konca vojne izdelali vsega 630.
Po ameriški zasedbi tovarne v Wolfsburgu so jo le-ti aprila 1945 predali Britancem, slednji pa so kljub hudim poškodbam zgradb in opreme uspeli ponovno zagnati proizvodnjo in še pred koncem leta je s tekočih trakov zapeljal prvi primerek. Pri Volkswagnu vedno poudarjajo, da so bili prav Britanci ključen dejavnik za ponovno uspešno vzpostavitev proizvodnje, ki je tudi takrat temeljila na kakovosti in za vzpostavitev mreže pooblaščenih prodajalcev v tujini.
Volkswagenwerk GmbH je v nemške roke ponovno uradno prešel oktobra 1949, slavni Beetle pa je postal globalni hit, saj so jih izdelali kar 21 milijonov.