Preden se z vozilom pozimi odpravimo na pot, je priporočljivo, da ga dobro očistimo. Ne le steklene površine, očistimo celotno vozilo, tudi luči in smerne kazalnike, saj bomo z njimi drugim udeležencem v prometu sporočali svoje namere pri vožnji. Zelo pomembno v zimskih mesecih je, da prilagodimo vožnjo. To pomeni, da vozimo počasneje, povečamo varnostno razdaljo, vožnja pa naj bo čim bolj »nežna« oziroma »nežno« speljujmo in zavirajmo. V ovinkih in pri zavijanju bodimo še posebej pozorni, saj lahko vozilo hitro zdrsne. Inštruktorji varne vožnje iz AMZS še svetujejo, da prilagodimo hitrost tudi na odprtih cestah in da drugim udeležencem čim bolj dosledno in pravočasno nakazujemo svoje vozne namere z uporabo smernikov. »Če se sneg med vožnjo oprijema vozila ali brisalcev, ga odstranite. Varno ustavite in očistite stekla, brisalce, luči in smernike,« še dodajajo.
V preteklih dneh je sneženje povzročalo nemalo težav na cestah. Zaradi zimskih razmer je bilo zaprtih več cest, promet je bil med drugim oviran na pomurski, primorski in štajerski avtocesti. V Darsu so pripravili nasvete za vožnjo pozimi na avtocesti in našteli najpogostejše napake, ki jih vozniki delamo. Če nas pri vožnji po avtocesti, preseneti megla, je dobro, da zmanjšamo hitrost, povečamo varnostno razdaljo in ne prehitevamo. V času zimskih razmer je na avtocesti še toliko bolj pomembno upoštevanje prometne signalizacije in predpisov. »Vozniki naj bodo tudi pozorni, da med vožnjo ne ogrožajo varnosti naših delavcev na avtocestah in učinkovitosti njihovega dela ob intervencijah, v katerih se rešujejo življenja,« pravijo v Darsu.
Napotki za vožnjo v snegu:
- povečajmo varnostno razdaljo,
- vozimo počasneje,
- vožnja naj bo čim bolj »nežna«,
- v ovinkih in pri zavijanju bodimo posebej pozorni,
- prilagodimo hitrost tudi na odprtih cestah,
- upoštevamo prometno signalizacijo in predpise.
In katere so tiste najpogostejše napake voznikov? »Na terenu opažamo, da želijo vozniki na vsak način prehiteti plug. Prehitevanje pluga je povsem nesmiselno. Prvič zaradi nevarnosti, ker je plug širok in lahko med prehitevanjem avto zanese vanj, drugič pa zato, ker je vožnja za njim najvarnejša. Cesta za plugom je namreč zagotovo splužena in posuta.«
Tudi pozimi so na avtocestah pogoste kršitve, kot so neupoštevanje varnostne razdalje in prometne signalizacije, kršitve pa so povezane tudi z neupoštevanjem predpisane hitrosti, vse preveč je zlasti prehitre vožnje skozi delovne zapore. »Opažamo tudi, da vozniki uporabljajo prehitevalni pas za vozni pas. Zato znova opozarjamo, da je prehitevalni pas namenjen zgolj prehitevanju vozil. Potem ko vozilo varno prehitite, se zapeljite znova na desni, vozni pas.«
V vsaki zimski sezoni imajo sicer v Darsu veliko intervencij. Najpogostejši vzroki intervencij so zdrsi na vozišču zaradi neprimerne opreme oziroma neprilagojene vožnje voznim razmeram. »Zdrsi povzročajo veliko nevšečnosti plužnim skupinam, ki ne morejo normalno opravljati svojega dela – pluženja in posipanja. V takih primerih naši nadzorni centri pokličejo vlečno službo ali pa zdrse rešujemo s svojimi delovnimi vozili (Unimogi), ki jih imamo v bližini mest, kjer se zdrsi najpogosteje pojavljajo. V lanski zimi je bilo okoli 250, v zimi 2013/14 pa okoli 450 nesreč oziroma intervencij.«