Zanimivosti

Odgovori na izpitih polni 'smeškotov' - Kaj še sledi?

N.J.
18. 5. 2014, 10.08
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

Da nekateri otroci s težavo pišejo na roke in so bolj navajeni tipkanja, ni nič novega, čeprav je zaskrbljujoče. A učitelji opozarjajo na še eno težavo - v odgovorih v testih oziroma izpitih se vse pogosteje pojavljajo tudi t.i. smeškoti.

Arhiv Svet24

Tretjina učiteljev v Veliki Britaniji je v nedavno opravljeni raziskavi dejala, da so v odgovorih učencev že zasledili pisanje smeškotov. "Učenci po nepotrebnem izgubljajo točke," pravijo učitelji. "Kvaliteta pisanja drastično pada, pisave so vse manj čitljive, v odgovore pa so vse pogosteje vključeni smeškoti oz. t.i. emotikoni, s katerimi namesto, da bi uporabili besede, izražajo svoja čustva." Za odnos učencev do odgovarjanja na izpitih učitelji krivijo tablične računalnike in pametne telefone. Zaradi prepogoste uporabe tehnologije nekateri skorajda ne znajo pisati z roko, nekateri prepogosto uporabljajo slengovske izraze in okrajšave (kot recimo pri nas LP za lep pozdrav in druge). Težave imajo s hitrostjo pisanja, velike težave pa imajo tudi pri daljših sestavkih, saj preprosto ne zmorejo zaradi bolečin v roki. 

Učitelje skrbi, da se med mladimi izgubljajo tradicionalne veščine, kot so ročno pisanje in sposobnost razmišljanja in sklepanja logičnih povezav, saj preveč časa preživljajo za računalniki in z drugimi pametnimi napravami v rokah. Strokovnjaki za ročno pisanje ugotavljajo, da mladi nimajo 'kondicije' za pisanje. Bolečine v prstih, rokah in druge težave se pojavijo že pri malo daljšem spisu. Opozarjajo tudi, da si ljudje z ročnim pisanjem veliko več zapomnimo, kot če tipkamo.

Kot odgovor na raziskavo so z ministrstva za šolstvo v Angliji odgovorili, da bodo dali v prihodnje večji poudarek na ročno pisanje. Otroci med 5. in 7. letom starosti bi morali že znati pravilno držati pisalo v roki in pravilno zapisovati črke, a kot pravijo, morajo biti starši oziroma učitelji pri učenju otrok pisanja vztrajni, a nikakor ne vsiljivi in nasilni. 

Raziskavo so opravili na vzorcu 270 učiteljev in 1.730 učenci šestih razredov ter študenti. 61 odstotkov učiteljev meni, da je obvladovanje ročnega pisanja v zadnjih petih letih močno upadlo. 64 odstotkov jih je priznalo, da zaradi nečitljivosti odgovorov niso mogli pravilno oceniti in so bili učenci zaradi tega prikrajšani za dobre ocene. Emotikone na izpitnih polah je zagledalo že 35 odstotkov učiteljev.