Zanimivosti

Do leta 2020 bodo prepovedali plastične vrečke

STA/M.J.
14. 1. 2014, 15.39
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Evropski parlament je danes v resoluciji pozval k prepovedi najbolj škodljive plastike in plastičnih vrečk za enkratno uporabo do leta 2020. Unija bi morala poleg tega postaviti zavezujoče cilje za recikliranje plastičnih odpadkov, menijo evropski poslanci. Potrdili so tudi znižanje mejne vrednosti emisij iz kombijev do leta 2020.

Zajem zaslonske slike

Po prepričanju poslancev je škoda, ki jo plastični odpadki povzročajo okolju, posledica pomanjkljivega uveljavljanja zakonodaje EU na tem področju in pomanjkanja pravil za ravnanje s plastičnimi odpadki.

Resolucija tako predlaga vzpostavitev zavezujočih ciljev za zbiranje in razvrščanje do 80 odstotkov plastičnih odpadkov. Parlament Evropsko komisijo tudi poziva, naj v letu 2014 pripravi predloge za postopno opustitev odlaganja odpadkov, primernih za recikliranje ali predelavo, na odlagališčih do leta 2020, so sporočili iz Evropskega parlamenta.

Poslanci so v resoluciji opozorili tudi, da je gospodarski potencial recikliranja plastike še vedno neizkoriščen, saj je le 25 odstotkov tovrstnih odpadkov recikliranih. S popolnim izvajanjem zakonodaje EU na tem področju bi lahko privarčevali 72 milijard evrov letno, do leta 2020 pa bi bilo ustvarjenih prek 400 tisoč novih delovnih mest.

Poročilo Vittoria Prodija (S&D) so poslanci z veliko večino sprejeli z dvigom rok. Gre sicer za odziv na zeleno knjigo Evropske komisije o strategiji za plastične odpadke in ne za zavezujoče besedilo. Ustrezen predlog zakona je v pripravi, pojasnjuje nemška tiskovna agencija dpa.

Evropski poslanci so poleg tega danes potrdili osnutek zakonodaje, ki do leta 2020 predvideva bistveno nižjo mejno vrednost emisij ogljikovega dioksida za nova lahka gospodarska vozila. Zgornja mejna vrednost se bo znižala s sedanjih 203 gramov na kilometer na 147 gramov na kilometer. O zakonodaji so se ministri EU neuradno že sporazumeli.

Njen cilj je do leta 2020 doseči najvišjo dovoljeno povprečno vrednost emisij 147 gramov na kilometer za celotno paleto modelov v EU registriranih proizvajalcev lahkih gospodarskih vozil.

Za uravnoteženje povprečnih količin izpustov bodo proizvajalci tako morali izdelati dovolj čistejših modelov vozil, s katerimi bi izravnali izpuste težjih vozil in vozil, ki v večji meri onesnažujejo okolje.

Poslanec Holger Krahmer (ALDE), čigar poročilo je bilo prav tako sprejeto s prepričljivo večino, je izrazil zadovoljstvo, da niso popustili pritiskom glede spremembe ciljnih vrednosti. "Ker je življenjska doba lahkih gospodarskih vozil daljša kot pri osebnih vozilih, je nujno, da se držimo zastavljenih ciljev," je dejal.

Zakonodaja zahteva tudi uvedbo bolj zanesljivih preskusnih postopkov merjenja emisij ogljikovega dioksida. Trenutne postopke naj bi nadomestili z novim postopkom za lahka tovorna vozila World Light Duty Test Procedure (WLTP), ki je bil razvit v okviru ZN.