Najboljši film 19. Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina je belgijska grozljivka Megaloman režiserja Karima Ouelhaja. Na zaključni prireditvi v Ljutomeru so v soboto, 24. junija, podelili še druge nagrade ter se poklonili častnemu gostu, ameriškemu režiserju Johnu McTiernanu.
Na letošnjem festivalu se je za glavno nagrado, hudi maček, potegovalo šest celovečercev, pet glasbenih dokumentarcev je bilo v igri za hrupnega mačka, šest kratkometražcev za nagrado Slakov hudi maček in 16 za melies d'argent, nagrado Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film.
Festivalske nagrade
McTiernanu, ki je bil prisoten ves čas festivala, so podelili častnega hudega mačka za izjemne prispevke k žanrski kinematografiji. Režiser se je zapisal v kanon akcijskega filma s svetovnimi uspešnicami, kot so Predator, Umri pokončno in Lov na Rdeči oktober.
Zmagovalni film Megaloman, ki je izšel lani, v ospredje postavi Martho in Felixa, otroka zloglasnega belgijskega serijskega morilca iz devetdesetih let prejšnjega stoletja. Martha je plašna in družbeno izolirana, njen brat pa je podlegel travmam iz otroštva in nadaljuje očetovo delo. Ko Martha v službi doživlja vse hujše nadlegovanje, se prava groza komaj začne, so film povzeli pri festivalu.
Režiser Ouelhaj, ki se je podpisal tudi pod scenarij filma, je navdih poiskal pri resničnem belgijskem serijskem morilcu z vzdevkom Mesar iz Monsa. »Kaj se zgodi, ko otroka serijskega morilca odrasteta? Bosta skušala zaživeti normalno življenje ali je očetov greh nepovratno vžgan v njuni krvi? Se da boriti proti njemu? Na ta in številna vprašanja odgovarja ta osupljivi, pretresljivi in brutalni film, poln mračne lepote, preteče atmosfere in poglobljene zgodbe, ki se uspešno izogne vsem klišejem novodobnih grozljivk. Instantna klasika in kult,« je žirija, ki ji je McTiernan predsedoval, zapisala v utemeljitvi.
Najboljši fantazijski film po izboru legendarnega ameriškega režiserja je postala špansko-francoska koprodukcija Irati režiserja Paula Urkija Alija, ki je prejela tudi nagrado občinstva za najboljši celovečerec.
Hrupnega mačka za najboljši glasbeni dokumentarec je prejela ustvarjalna ekipa kanadskega filma Tega si ne morete predočiti: Rema Rema, ki ga je režiral Marco Porsia. Posebno omembo v tej sekciji je prejel italijansko-nemški dokumentarec Italo disco: bleščeči zvok osemdesetih.
»Glasbeni dokumentarec Rema Rema domiselno uporabi svetopisemsko priliko o neznanem bendu-sleherniku in njegovo, za kratkega življenja spregledano inovativnost in inspirativnost oživi skozi izjave daleč pomembnejših protagonistov prvega postpankovskega vala v Veliki Britaniji. Rema Rema je pravi 'tribute' kratkemu, a globalno odmevnemu drugemu 'big bangu' alternativne popularne glasbe,« meni žirija.
Ameriško-kitajska animirana grozljivka Popolno mesto: Mati je prejemnik Slakovega hudega mačka za najboljši kratki film. »Letošnji dobitnik Slakovega hudega mačka skozi osupljivo stop-motion animacijo podaja zgodbo o precej nenavadnem materinstvu, ki pa kljub temu odkriva nekatere univerzalne resnice o tegobah starševske napetosti in meje med materinstvom in dušenjem,« je o filmu režiserja Shengweija Zhouja zapisala žirija. Posebna omemba je pripadla argentinsko-mehiškemu filmu Meso Boga.
V sekciji melies d'argent je nagrada za najboljši evropski fantastični kratki film pripadla španskemu animiranemu kratkometražcu Maček Sendvič režiserja Davida Fidalga, ki je zmes komedije in znanstvene fantastike, posebna omemba pa finskemu filmu Saboter.
»Dobitnik nagrade srebrni melies z lahkoto spaja absurdno z resnim. Nemogoče je, da vas ne bi prevzelo reševanje človeštva pred izumrtjem (ki ga bo povzročil vesoljec v obliki mačka s sendvičem na glavi),« so povedali žiranti.
Film Pred zaveso v režiji Bernarda Rebernika je bil razglašen za zmagovalni film Male delavnice groze, projekta, kjer udeleženci tekom festivala posnamejo kratki žanrski film, medtem ko je naziv vinski šampion hudi maček pripadel vinu Sauvignon Selection 2021 vinarne Vina Plateis.
Oh, to vreme
Ob zaključku 19. izdaje Grossmanna je soustanovitelj in programski vodja festivala Tomaž Horvat za STA povedal, da so organizatorji z letošnjo izvedbo dogodkov zadovoljni. »Nekajkrat nam jo je malce zagodlo vreme, vendar smo izpeljali celoten program. Zadovoljni smo tudi z odzivom na letošnjega častnega gosta. Tudi obisk je presenetljivo dober glede na to, da smo festival prestavili na junij,« je povedal ter dodal, da se je slednje izkazalo za dobro odločitev, ki ji bodo najverjetneje sledili tudi prihodnje leto. Čeprav poteka v majhni državi in v še manjših dveh mestih, se je festival v svetu žanrskega filma uveljavil do te mere, da je organizatorjem veliko lažje privabiti zveneča imena, za avtorje žanrskega filma pa je Grossmann obvezna festivalska postojanka, je še povedal.