Z Miranom Ališičem smo poklepetali o šovih, električnih avtomobilih in formulah E, kakšen avtomobil vozi in kako vidi Slovenijo iz Švice, kjer zdaj živi z družino.
Poznamo vas kot komentatorja formule ena in smučanja, zdaj se vračate kot voditelj športne preizkušnje Exatlon. Ste gledalec televizijskih šovov, kako ste sprejeli ta izziv?
Nisem velik gledalec šovov, tukaj pa gre za šport in sem videl povezavo s svojim siceršnjim delom. Zdelo se mi je, da gre za dovolj veliko povezavo, da tukaj lahko dam svoj pečat, kot ga ljudje poznajo.
Kakšen slog komentiranja boste izbrali?
Svojega. (smeh)
Ste tudi vi športnik?
Zelo rad smučam in zelo rad igram družabne igre z žogo, z družbo občasno rekreativno igram nogomet. Nimam pa rad individualnih športov, da bi tekel, se sam trudil, to mi ni v velik užitek.
Koliko časa je že od vašega zadnjega komentiranja za slovenske televizije? Ste pogrešali komentiranje za televizijo?
Ni tako dolgo, nazadnje sem komentiral formulo ena leta 2015. Niti nisem pogrešal tega dela.
Spremljate formulo ena, ste še vpeti v ta šport?
Da, to počnem že vse življenje in seveda spremljam ta šport. Občasno hodim na dirke, zdaj ko je korona sicer ne, drugače pa vzdržujem stik in spremljam ter gledam, nisem pa neposredno komentatorsko novinarsko vpet v to. Novinarsko že, posredno prek mojih drugih projektov, televizijsko pa ne.
Kaj se je spremenilo v avtomobilskem športu v letih, odkar ga spremljate?
Ta šport spremljam že dobrih 30 let, na prvi dirki sem bil leta 1990. Kot navijač in ljubitelj pa obiskujem dirke od svojega 11. leta, to je pa dobrih 40 let nazaj. Marsikaj se je spremenilo v tem času, predvsem tehnološki napredek. Formula ena se je občutno spremenila, danes je veliko elektronike in tudi medijsko spremljanje je povsem drugačno. Danes imamo družbene medije, informacije so tako rekoč dosegljive v realnem času, tako da se je res veliko spremenilo.
So prihodnost električne formule, električni avtomobili? Nazadnje, ko sva se pogovarjala, jim niste bili naklonjeni.
Še vedno nisem, ker mislim, da to ni rešitev, ampak stranpot. V tem ni nič ekološkega. Tukaj nimava prostora, da bi to natančno razdelala, a tona baterij, ki jih potrebuje tak avto, materialov, ki jih je treba pridobiti, je zagotovo nekaj, kar ni nič ekološkega. Potem gre v nadaljevanju za pridobivanje energije, ki je ogromno potrebuješ za premikanje teh električnih avtomobilov in ki jo pridobivaš iz neekoloških virov, bodisi termoelektrarn bodisi nukleark. Le manjši del lahko pridobivaš iz ekoloških virov. Stvar je tudi uporabnost: tu so napolnjene baterije, za katere potrebuješ ure in ure časa, da jih napolniš in da se potem nekaj malega časa pelješ. Skratka, če se tega lotiva, ugotoviva, da je neprijazno tako okolju kot uporabniku.
Kakšen avto pa vi vozite?
Jaz največkrat vozim testne avtomobile, imam tudi svoj avto, ne prav novega porscheja cayman, najšibkejšega in najmanjšega.
Pred leti ste se odselili v Švico, še vedno živite tam z družino?
Tako je. Še vedno sem povezan s Slovenijo, tukaj imam svoje posle, pisarno, seveda pa se rad vračam domov.
Kako vidite Slovenijo zdaj, jo obiskujete?
Vidim jo kritično kot vedno. Predvsem zaradi političnega stanja, v katerem smo. Težko rečem, kako jo vidim, to je moja domovina, ki se je znašla v ne preveč rožnatih časih zaradi političnega stanja v državi. To me vedno znova moti.
Razmišljate morda o vrnitvi v Slovenijo?
Ne vem, človek lahko živi na več koncih. Tudi Švica se mi ne zdi tako zelo daleč. Kot je zadnjič rekel švicarski zunanji minister, ki je zelo slikovito povedal, da sta Švica in Slovenija skoraj sosednji državi, samo da nimata skupne meje.
Zakaj ste odselili iz Slovenije?
Več zasebnih razlogov je bilo.
Oče ste postali dokaj pozno, pri 50 letih. Kako je biti prvič oče pri teh letih?
Lepo in naporno.