Estrada

Najbolj nenavadni mostovi v Evropi

Tina Lucu
21. 1. 2020, 18.00
Deli članek:

Mostovi so zagotovo nekaj, kar mesto naredi drugačno. Navdušujejo nas mogočni mostovi, ki povezujejo mesta in države, a prav tako ne moremo mimo ljubkih malih mostov, ki ljudem v mestih in krajih z rekami krajšajo poti. Kateri pa so najbolj nenavadni mostovi v Evropi?

.
.

Twin Sails Bridge, Dorset, Anglija 

Dvižni most z dvema jadroma dvojčkoma, ki se vzdigneta, da lahko višje ladje in jadrnice izpljujejo ali vplujejo v zaliv Holes Bay v pokrajini Dorset na jugu Anglije, je celoti dolg 139 metrov (jadri merita 27 metrov). Zgradili so ga leta 2011 po načrtih biroja Wilkinson Eyre Architects.

Murinsel, Gradec, Avstrija 

Most za pešce z otokom na reki Muri je leta 2003 skonstruiral newyorški umetnik Vito Acconci, ko je bil Gradec imenovan za evropsko prestolnico kulture. Dolg je 47 metrov, na otoku v obliki školjke pa je manjši amfiteater. Inštalacija je bila sprva mišljena kot začasna, vendar se je most izkazal za zelo uporabnega in dobro zlitega z okoljem, zato je ostal za stalno.

Pythonbrug, Amsterdam, Nizozemska 

Most za kolesarje in pešce so zaradi podobne oblike poimenovali po kači - pitonu, čeprav je njegovo uradno ime Hoge Brug (visoki most). 90 metrov dolgi pitonov most so zgradili leta 2001 po ideji Adriaana Geuzeja.

Rolling bridge, London, Anglija

Mali 12-metrski kotaleči se premični most za pešce je postavljen ob vodnem kanalu Paddington Basin v Londonu. Zasnoval ga je znani angleški arhitekt Thomas Heatherwick leta 2004 ter za edinstveni most pobral vrsto nagrad.

Kanalbrücke Magdeburg, Nemčija 

Magdeburški kanalski most (nemško Kanalbrücke Magdeburg) je velik plovni akvadukt v osrednji Nemčiji v bližini Magdeburga. Največji kanalski most v Evropi se razteza čez reko Labo in neposredno povezuje prekop Mittellandkanal na zahodu s prekopom Laba-Havel vzhodno od reke, kar omogoča, da velike trgovske ladje prehajajo med Porenjem in Berlinom, ne da bi se spuščale v Labo in nato dvigale iz nje. Zgrajen je bil leta 2003, skupna dolžina konstrukcije je 918 metrov, od tega 228 metrov čez vodo. Širok je 37 metrov, globina vode na mostu-kanalu pa je 4,25 metra.

Pont Gustave-Flaubert, Rouen, Francija 

Vertikalni dvižni most nad reko Seno v Rouenu je zaradi svoje nenavadnosti in edinstvenosti prava paša za oči in turistična atrakcija. Most so dokončali leta 2008, gradnja je stala 137 milijona evrov, poimenovali pa so ga po enem največjih francoskih pisateljev Gustavu Flaubertu, ki se je rodil in umrl v Rouenu.

Øresund Bridge, Danska, Švedska 

Øresundski most je mešanica viadukta in predora ter železniške in cestne povezave, ki prečka ožino Øresund med Dansko in Švedsko, v skupni dolžini 16,4 km. Predstavlja povezavo med mestnimi območji Københavna na Danskem in Malmöja na Švedskem. Povezavo, v celoti vredno približno 4 milijarde evrov, sta slovesno odprla danska kraljica Margareta II. in švedski kralj Karl XVI. Gustav 1. julija 2000.

Gateshead Millennium Bridge, Newcastle, Anglija 

Futuristični most za pešce in kolesarje čez reko Tyne povezuje mesti Gateshead in Newcastle na severovzhodu Anglije. Most je dolg 126 metrov ter je sestavljen iz dveh jeklenih lokov, ki se lahko zasukata za 35 stopinj in tako omogočita prehod ladjam. Otvoritve mostu leta 2001 se je udeležilo 36 tisoč radovednih ljudi.

Objavljeno v reviji Liza/Maja št. 1, 3.1.2020