Estrada

Na generalno vajo Božičnega koncerta Slovenske filharmonije vabljeni Kralji ulice in zaposleni iz podjetja Želva

Špela Korinšek Kaurin
24. 12. 2019, 14.57
Posodobljeno: 24. 12. 2019, 15.10
Deli članek:

Slovenska filharmonija že vrsto let pripravlja tradicionalni Božični koncert, ki ljubitelje klasične glasbe svečano popelje v vzdušje božično-novoletnih praznikov. Letos se je zgodil v četrtek, 19. decembra ob 18.00, ko je do zadnjega stola napolnjena dvorana Marjana Kozine uživala v prazničnih skladbah znanih svetovnih skladateljev, na koncu pa so vsi v en glas zapeli priljubljeno pesem Sveta noč. Zbor in Orkester Slovenske filharmonije sta nastopila pod taktirko stalnega gostujočega dirigenta Philippa von Steinaeckerja.

Slovenska filharmonija
.

Ko so se v Slovenski filharmoniji pripravljali na ta velik dogodek, so si zaželeli, da priložnost za ogled njihovega nastopa ponudijo tudi tistim, ki imajo klasično glasbo radi, a morda nimajo možnosti, da bi si sami kupili karto. Tako so se odločili, da na generalno vajo povabijo ob pomoči društva Kralji ulice ljubljanske brezdomce in zaposlene podjetja Želva d.o.o., ki zaposluje osebe s posebnimi potrebami, med drugim tudi z motnjami v razvoju. Generalne vaje so navadno zaprte narave, tokrat pa je vaja ob 10. uri zjutraj potekala pred pisano množico navdušenih poslušalcev. Po izvedbi vsake skladbe so glasbeniki poželi buren aplavz, na koncu pa še prave stoječe ovacije. Na obrazih gostov so se risali široki nasmehi in vsi skupaj so se strnjali, da je bil obisk generalne vaje božičnega koncerta Zbora in Orkestra Slovenske filharmonije čudovito darilo, ki jim bo polepšalo božične praznike.

.
.

Iz podjetja Želva se je koncerta udeležilo nekaj več kot 80 zaposlenih. Za mnoge med njimi je mirno spremljanje (kulturnega) dogodka lahko dokaj velik izziv, a tokrat temu ni bilo tako. Vidno so uživali in si med seboj izmenjavali zadovoljne poglede. Ko jih je dirigent povabil, da skupaj z zborom zapojejo Sveto noč, pa so se srčno vživeli in napeli svoje glasove. Mirko Lazarac in Darja Levec sta nam po koncertu zaupala, da sta bila tokrat prvič v Slovenski filharmoniji. Očarana nad koncertom sta si zaželela, da bi lahko podobno izkušnjo doživela še kdaj. Njun kolega Raša Beltram je povedal, da Slovensko filharmonijo pozna že nekaj časa, na generalni vaji Božičnega koncerta pa mu je bilo najbolj všeč, da sta Zbor in Orkester Slovenske filharmonije nastopala drug ob drugem. Predstavniki Želve so zapisali: »Na koncertu, oziroma generalni vaji Slovenske filharmonije smo uživali prav vsi, tako uporabniki, kot mentorji in tudi direktorica Želve Mira Potokar. Direktorici Slovenske filharmonije Marjetici Mahne se iskreno zahvaljujemo za njeno povabilo. Čudovito je bilo!«

Na žalost se je povabilu odzvalo le manjše število »kraljev ulice«, a tisti, ki so prišli, niso mogli skriti svojega navdušenja. Brezdomka Irma Pečovnik nam je zaupala, da ima tudi sama petje zelo rada in ni mogla skriti, kako veliko bi ji pomenilo, če bi nekoč dobila priložnost, da zapoje skupaj z Zborom Slovenske filharmonije. Presenetilo jo je, kako blizu nastopajočih je sedela in zagotovila je, da jo bodo topli občutki iz generalne vaje spremljali tudi med božičnimi prazniki. Svoje navdušenje bo skupaj z ostalimi udeleženci ponesla med »kralje ulice«, mi pa upamo, da se ob kakšni drugi priložnosti srečamo v večjem številu.

.
.

V začetku naslednjega leta Slovenska filharmonija pripravlja 5. Filharmonični festival baročne glasbe, na katerem se bodo zvrstili trije tematsko zaokroženi sporedi instrumentalne glasbe iz Italije, Nemčije in Anglije z Orkestrom Slovenske filharmonije pod vodstvom koncertnih mojstrov Mirana Kolbla in Ane Dolžan, sklepni četrti koncert z Zborom Slovenske filharmonije in baročnim ansamblom na zgodovinskih glasbilih pa bo povezal psalmske uglasbitve Claudia Monteverdija s sodobno zborovsko glasbo Mortona Feldmana in gostujočega dirigenta Marka Ozbiča. Orkestrske uverture, simfonije in ansambelski koncerti se bodo izmenjevali s solističnimi koncerti in concerti grossi s pihali, trobili in godali. Poleg največjih skladateljskih imen 17. in 18. stoletja, kot so Bach, Händel, Telemann, Vivaldi, Monteverdi in Purcell, bodo na sporedu redkeje izvajani mojstri Albinoni, Galuppi, Arne, Boyce, Avison in Greene, ob 250. obletnici smrti pa tudi glasba najslavnejšega Pirančana Giuseppa Tartinija. Prvič bodo v Sloveniji zazvenela dela nekaterih Händlovih sodobnikov, ki veljajo za največje angleške skladatelje svojega časa, in Telemannova »glasba na vodi«, programska orkestrska suita, ki slika mitološka vodna bitja, naravne pojave, kot so plima, oseka in razni vetrovi, pa tudi vesele mornarje.

.
.

Že 6. januarja 2020 ob 13.30 pripravljamo v Dvorani Marjana Kozine Slovenske filharmonije »uverturo« – predstavitveni dogodek 5. Filharmoničnega festivala baročne glasbe. V pogovoru s strokovnjakom za staro glasbo Domnom Marinčičem, ki je sodeloval pri snovanju sporeda festivala, bomo razkrili zanimivosti in posebnosti štirih tematsko zaokroženih koncertov. Ti bodo obiskovalce festivala popeljali po evropskih deželah baročnega obdobja. Za glasbeni intermezzo med pogovorom, ki nas bo preselil v oddaljeni in očarljivi čas 17. in 18. stoletja, bosta poskrbela Melina Todorovska z oboo d’amore in Tomaž Sevšek na čembalu. Prav poseben zborovski večer pa se obeta 16. januarja ob 19.30, ko se bo s koncertom Kako kratek je ta čas se Zbor Slovenske filharmonije z instrumentalisti pod vodstvom Jerice Bukovec poklonil Lojzetu Lebiču, enemu najvidnejših slovenskih ustvarjalcev. V prerezu njegovega bogatega zborovskega opusa in zborovskih del z instrumentalnim ansamblom od skladateljskih začetkov do današnjih dni bodo razgrnili pestrost izraza, globoko sporočilnost in izjemno kompozicijsko vrednost Lebičevih del. Za neprecenljiv prispevek k slovenski glasbi bo Slovenska filharmonija na koncertu Lojzetu Lebiču podelila naziv častnega člana. 

Vabljeni!