Estrada

Ko imaš album, glasbo držiš v roki

Sonja Javornik
2. 8. 2015, 18.17
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Jakob Kapus pravi, da je kljub poznavanju scene, saj je kot plesalec, koreograf in novinar, ki je veliko sodeloval z raznimi izvajalci, kmalu za tem, ko je začel ustvarjati svojo glasbo, dobil lekcijo, da pri glasbi ni pametno kalkulirati.

Gašper Jager

Zdaj je na svoje pesmi ponosen, saj se zaveda, da je ustvaril tisto najboljše, kar zna in zmore.

Nastopali ste tako pri nas kot v tujini. Se občinstvo odziva tam enako kot doma?

V tujini je predvsem drugače to, da ljudje pridejo pogledat tudi stvari, ki jih ne poznajo, medtem ko se pri nas ljudje odločijo za obisk nastopa ali pa koncerta, samo če so zares veliki ljubitelji tistega, ki bo na odru. To velja pravzaprav za veliko večino odrskih stvaritev pri nas. Osebno se mi zdi to velika škoda, saj tako lahko zamudišštevilna lepa presenečenja in doživetja. In ta odprtost v tujini se kaže tudi pri sprejemanju in odzivu tega, kar naredišna odru.

Ste bili sami tako že kdaj prijetno presenečeni? Si dovolite presenečenja?

Zelo rad. Zadnjih nekaj koncertov je bilo vedno izbranih naključno, izvajalcev in njihove glasbe nisem dobro poznal ali pa sploh ne. In potem se odpravišna popotovanje, ko ne veš, kaj te čaka. Odprešsvoje srce in srkašenergijo, ki jo ponuja tisti, ki je na odru. In ko pride pravi trenutek, mu jo vrnešnazaj. Ko greš nekam brez pričakovanj, je veliko večmožnosti, da boš odšel domov navdušen. Mislim, da tudi na splošno v življenju vse preveč pričakujemo in načrtujemo.

Sami ste glasbeno sceno dobro poznali, še preden ste se predstavili na odrih. Je to prednost?

Prednost je v tem, da na neki način veš, kaj te čaka, čeprav je to hkrati dvorezen meč. Človek je lahko zaradi tega manj pogumen, manj inovativen in prodoren, ker že nekako pozna okvirje, v katerih se pri nas vse odvija, in podzavestno svoje delo poskuša prilagoditi nekim zakonitostim, ki naj bi veljale pri nas. Kadarkoli sem prevečzavestno ustvarjal kakšen projekt in želel ustreči čim več merilom, ki bi jih bilo glede na sceno in sprejemanje ter spremljanje glasbe pri nas treba upoštevati,nad končnim izdelkom nisem bil prevečnavdušen. Lekcija je bila očitna, da je treba slediti srcu in sebi.

Ampak kdaj verjetno tudi ne kalkuliramo nalašč?

Ja, včasih je to čisto podzavesten proces. Roko na srce, kdo pa si ne bi želel, da je njegova glasba všečpubliki. Ko se lotišustvarjanja, zagotovo do določene mere vključišoba vidika. Sicer pa ima kalkuliranje še eno bolj grdo sestro, ki se ji reče preračunljivost. Ta pa redko obrodi prave sadove. Vsaj ne na dolgi rok.

Na katere svoje pesmi ste najbolj ponosni?

Zelo mi je pri srcu zadnja skladba, Bumerang, zaradi celotnega paketa. Glasbe, sporočila in tudi vizualij, ki sodijo zraven. Pa Spread the love, Everybody dance to the music …Pa še kakšna bi se našla. Čeprav, ko pogledam na minulo ustvarjanje, vem, da je bilo v tistem trenutku to največ, kar sem bil sposoben ustvariti in sem lahko pravzaprav zadovoljen z vsemi, saj sem se z vsako veliko naučil, in to je eden od smislov življenja.

Gašper Jager

Vse svoje skladbe imam zbrane in lično zapakirane, ampak to služi le kot vizitka oziroma promocijski material.

Kako daleč ste s pripravo prve plošče?

Ne vem,če jo bom uradno sploh izdal. Vse svoje skladbe imam zbrane in lično zapakirane, ampak to služi le kot vizitka, promocijski material, morda drobna pozornost za kakšnega oboževalcain podobno. Tudi pri ustvarjanju sem precej razpršen in z vsakim projektom odkrivam kaj novega in ni prave povezave med skladbami. Album bom začel ustvarjati takrat, ko bom začutil, da imam tako močno sporočilo, ki ga lahko sporočim z desetimi ali večskladbami, ki bodo skupaj tvorile celoto.

Ali se vam zdi, da so albumi sploh še relevantni v tem času?

Kot nosilci glasbe oziroma kot medij, s katerega bi si predvajali glasbo, iskreno, ne. Imajo pa posebno sentimentalno vrednost. Ko imašalbum, glasbo držišv roki. Ko jo imašna predvajalniku, je samo elektronski zapis. Sam še vedno rad kupim kakšno zgoščenko priljubljenih izvajalcev. Mislim, da ta način pokažem spoštovanje in poklon njihovemu delu.

In ne nazadnje, kaj mislite o tem, da je glasba na spletu dostopna brezplačno?

Po eni strani je to čudovito, po drugi pa malo manj, saj ljudje ne kupujejo večglasbe. Zdi se jim samoumevno, da jo imajo zastonj. V določenih tujih državah je regulacija brezplačnega prenašanja ali bolje piratskega prenašanja skladb na naprave zelo dobra. Pri nas še ne.