Posebej v mestih

Električni avtomobili so za pešče nevarnejši od bencinskih in dizelskih

M.G.
22. 5. 2024, 09.04
Posodobljeno: 22. 5. 2024, 09.11
Deli članek:

Obsežna študija, ki so jo opravili v Angliji na podatkih več milijard prevoženih kilometrov je pokazala, da hibridni in električni avtomobili pogosteje zadanejo pešce kot vozila z bencinskim ali dizelskim motorjem, predvsem je ta razlika vidna v mestih.

Profimedia
(slika je simbolična)

Zakaj so okolju prijazni avtomobili bolj nevarni, ni čisto jasno, vendar raziskovalci domnevajo, da so za to krivi številni dejavniki. Vozniki električnih avtomobilov so običajno mlajši in manj izkušeni, vozila pa so veliko tišja od avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem, zaradi česar jih je težje slišati, zlasti v mestih.

Podatki iz 32 milijard milj potovanj z avtomobili na baterije in 3 bilijone milj potovanj z avtomobili na bencin in dizel so pokazali, da je pri električnih in hibridnih avtomobilih dvakrat večja verjetnost, da bodo zadeli pešce kot pri avtomobilih na fosilna goriva, in trikrat večja verjetnost, da se to zgodi v mestnih območjih.

"Električni avtomobili so nevarni za pešce, ker je manj verjetno, da jih bodo slišali kot bencinske ali dizelske avtomobile," je dejal Phil Edwards, prvi avtor študije in profesor epidemiologije in statistike na London School of Hygiene & Tropical Medicine. "Vlada mora rešiti ta tveganja, če namerava postopoma opustiti prodajo bencinskih in dizelskih avtomobilov." "Če se presedlate na električni avtomobil, ne pozabite, da je to nova vrsta vozila," je dodal Edwards. "So veliko tišji od običajnih avtomobilov, pešci pa so se naučili premikati ob cestah tako, da poslušajo promet. Vozniki teh vozil morajo biti še posebej previdni.

Pešci predstavljajo četrtino vseh smrtnih žrtev v prometnih nesrečah

Prometne nesreče so glavni vzrok smrti med otroki in mladimi odraslimi v Združenem kraljestvu, pešci pa predstavljajo četrtino vseh smrti na cestah. Leta 2017 je poročilo ameriškega ministrstva za promet ugotovilo, da električni in hibridni avtomobili predstavljajo 20 odstotkov večje tveganje za pešce kot avtomobili z bencinskim in dizelskim motorjem ter 50 odstotkov večje tveganje pri nizkih hitrostih, kot so obračanje, vzvratna vožnja, vključevanje v promet in podobno.

Električni avtomobili so nevarnejši za pešse samo v mestih

Edwards in njegova ekipa so preučevali podatke o potovanjih in prometnih nesrečah v Združenem kraljestvu od leta 2013 do 2017. Njihova analiza je vključevala 916.713 žrtev, od tega 120.197 pešcev. Več kot 96.000 jih je zbil avto ali taksi. Večina vozil na cesti je bencinskih ali dizelskih in ta so bila udeležena v treh četrtinah trkov s pešci. Toda za enako prevoženo razdaljo so bili avtomobili na akumulator dosti nevarnejši. Povprečna letna stopnja žrtev pešcev na 100 milijonov prevoženih milj je bila 5,16 za električne in hibridne avtomobile v primerjavi z 2,4 za bencinske in dizelske avtomobile, je pokazala študija v Journal of Epidemiology and Community Health.

Raziskovalci so ugotovili, da na podeželju avtomobili na akumulator niso bili nič bolj nevarni kot bencinski ali dizelski, vendar je bilo v mestih trikrat večja verjetnost, da bodo trčili v pešce. Od julija 2019 morajo vsa nova hibridna in električna vozila, prodana v Evropi, imeti akustični sistem za opozarjanje na vozila, ki oddaja zvok, kadar avto potuje počasi, vendar je na cestah še vedno na stotine tisoč električnih avtomobilov brez takšnih naprav. "Če bi vlada poskrbela, da bi bili ti sistemi nameščeni v vseh električnih vozilih in bi jih naknadno vgradili v starejše električne avtomobile, bi bil to dober začetek," je dejal Edwards.

Nicola Christie, profesorica prometne varnosti na UCL, je dejala, da se ljudje zanašajo na zvok, da presodijo prisotnost, hitrost in lokacijo vozil. "Če ti znaki manjkajo, je to lahko zelo problematično za ljudi v prometnih mestnih območjih. Težava pa je še večja pri ljudeh s slabo ostrino vida ali pri otrocih, ki težko ocenijo hitrost in razdaljo vozil," je dejala.

Toda težave s slišnostjo električnih avtomobilov niso edina težava. Električni avtomobili imajo običajno hitro pospeševanje in so običajno tudi veliko težji, pri čemer nekateri tehtajo dvakrat več kot bencinski ekvivalent, zaradi česar je pot ustavljanja daljša. "Če vlada načrtuje prehod na električne avtomobile, bo to pomenilo nekaj več tveganja za pešce, razen če bomo ustrezno poskrbeli za to," je zaključil Edwards.