Raziskovalci pri nepridobitni organizaciji ICCT, ki je leta 2015 razkrila afero Volkswagen, so ugotovili, da so v EU »z vidika obremenitve motorja težka dizelska vozila na področju zmanjševanja emisij NOx v grobem desetkrat boljša od lahkih dizelskih vozil.«.

Njena.si
Maksimalna energetska neodvisnost s paketom Pametna samooskrba
Velike razlike v emisijah dušikovih oksidov so posledica strožjih standardov, ki se v EU uporabljajo za velika vozila, pravijo raziskovalci. Dodajajo, da bi morali enako stroge ukrepe sprejeti tudi za avtomobile.
ICCT je v raziskavi ugotovil, da velika dizelska vozila, ki so jih testirali v Nemčiji in na Finskem, izpuščajo približno 210 miligramov NOx na prevožen kilometer, kar je za več kot polovico manj od sodobnih dizelskih avtomobilov, ki izpolnjujejo najstrožji standard Euro 6 in izpustijo približno 500 miligramov NOx na kilometer. Vendar imajo avtobusi in tovornjaki večje motorje ter na kilometer pokurijo več goriva, kar pomeni, da avtomobili na liter goriva v okolje izpustijo kar desetkrat več NOx.