Imate vozilo z dizelskim pogonom? Čez deset let se z njim ne boste mogli odpeljati v kar nekaj evropskih mest, če zanemarimo destinacije, ki jih raje obiščemo z letalom. Slovenci smo sicer znani, da svoje jeklene konjičke radi menjamo vsakih nekaj let. No, vseeno bo ob nakupu vozila čez nekaj let potrebno prej preveriti politike posameznih mest glede uporabe dizelskih vozil.
Župani so se zavezali, da bodo naredili vse, kar je v njihovi moči, da bi pospešili uporabo električnih in hibridnih vozil ter vozil na vodik. Miguel Ángel Mancera, župan Ciudad de Méxica, je dejal, da ni skrivnost, da se mesto srečuje tako z onesnaženostjo zraka kot tudi gostim prometom.
Znano je, da so v Parizu sprejeli že vrsto ukrepov za zmanjševanje vpliva dizelskih vozil na okolje. Vozilom, ki os bila registrirana pred letom 1997, je prepovedana vožnja po mestu, omejitve pa se bodo stopnjevale še do leta 2020. Enkrat mesečno je Champs-Élysées zaprt za promet, nedavno pa so okoli 3 kilometrov dolg del ob reki Seine iz dvopasovnice spremenili v peš cono.
Štiri mesta za prepoved
Na srečanju županov svetovnih mest C 40 v Mehiki je namreč padla odločitev, da bodo leta 2025 štiri globalna mesta prepovedala uporabo vseh vozil s pogonom na dizelsko gorivo. Župani Pariza, Ciudad de Méxica, Madrida in Aten so ob tem povedali, da implementacija prepovedi zagotavlja izboljšanje kakovosti zraka v teh z onesnaženjem obremenjenih mestih, poroča britanski BBC.
Ironično pri vsem skupaj je, da so vlade sprva spodbujale uporabo vozil na dizelski pogon, ker ta proizvaja manj emisij CO2, ki prispevajo h klimatskim spremembam. Ker pa so proizvajalci zavajali vlade o zmožnostih lokalnega očiščenja učinkov onesnaženja, jih je doletela prepoved. V prihodnje pa bo več spodbud namenjeno uporabo vozil na alternativni pogon, pešačenju in kolesarjenju.
Uporaba dizla v prometu je bila v zadnjih letih deležna številnih kritik. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije je okoli tri milijone smrti letno povezanih z izpostavljenostjo onesnaženemu zraku. Med drugim tudi zato, ker zelo fini trdni delci vstopajo v pljuča in prispevajo k srčno-žilnim boleznim in smrti.
Zaradi zdravstvenih težav so se zdaj župani večjih mest, ki imajo težave z onesnaženim zrakom, odločili, da svoj vpliv uporabijo za zmanjšanje onesnaževanja s prepovedjo uporabe dizelskih motorjev.
Prepoved je za avtomobilsko industrijo oziroma proizvajalce zelo pomembna. Po njej je namreč jasno, da je le vprašanje časa, kdaj bodo prepovedi sledila še druga mesta. To pa za proizvajalce pomeni spremembe v poslovnem modelu, saj zgodovina kaže, da podjetja, ki se ne prilagodijo okoljskim zahtevam, na globalnem trgu propadejo.
Avtomobilske industrije namreč ne oblikujejo proizvajalci vozil, ampak zakonodajalci. Že zdaj so veliki pritiski v smeri izboljšav električnih in hibridnih vozil ter vozil, ki jih poganja vodik. Zdaj se bo to le še stopnjevalo.