Ugibanja

Se je pilot pred strmoglavljenjem res javil?

T.L.
24. 5. 2016, 09.48
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Od strmoglavljenja letala je minil teden dni, o dogajanju na letalu tik pred strmoglavljenjem pa je vse več nasprotujočih si navedb.

Reuters
Letalo pred vzletom ni imelo tehničnih težav.

Skrivnost v torek strmoglavljenja egiptovskega letala družbe EgyptAir, na katerem je bilo 66 ljudi, še kar ni razjasnjena. Še več: v medijih se z grške in egiptovske strani pojavljajo različne in nasprotujoče si trditve, kaj se je dogajalo v trenutkih pred padcem letala na relaciji Pariz-Kairo v Sredozemsko morje. 

Pilot govoril o požaru?

Facebook
Najdena prtljaga in rešilni jopič.

V ponedeljek pravi pretres sprožile informacije, češ, da je pilot letala odločil za naglo spuščanje letala airbus A320 šele potem, k se je na letalu pojavil ogenj. Francoska televizija M6, ki se sklicuje na neimenovane osebe v francoski upravi za letalstvo, trdi, da se je pilot Mohamed Said Ali Šakir kar nekaj minut pogovarjal s kontrolo letov v Kairu in dejal, da bo zaradi požara, ki je izbruhnil na krovu, s strmim spustom in spremembo pritiska skušal razgnati dim, ki naj bi se že začel plaziti v pilotsko kabino. Navedbe nasprotujejo ugotovitvam preiskovalcev, ki so dejali, da stika med pilotom in kontrolo letenja pred strmoglavljenjem ni bilo.

Navedbe televizije M6 pa so zavrnili tudi na egiptovskem vojaškem letalstvu. Prisilno spuščanje je lahko precej nevarno početje, saj lahko pride do nagle spremembe tlaka v kabini. Da je zmeda z informacijami velika, kaže še tudi podatek, da je nekaj ur po novici o izginotju letala, tiskovni predstavnik EgyptAira dejal, da je pilot poslal klic na pomoč. Kasneje so te informacije zanikali.  

Zakaj razlike v navedbah grške in egiptovske strani

Po poročanju BBC pa letalo pred izginotjem ni skrenilo in zamenjalo smeri ter da ni prišlo do nepričakovanih premikov v zraku, zdaj trdi egiptovski uradnik. Nasprotno pa je grški obrambni minister je dejal, da se je letalo obrnilo za 90 stopinj levo in nato naredilo obrat za 360 stopinj na desno pred padcem. 

Ehab Azmy, vodja državnih služb zračnega prometa, je za agencijo Associated Press dejal, da je letalo letelo na normalni višini 11.280 metrov, preden je izginilo z radarja. Odtlej so nekaj ostankov nesrečnega letala že našli in Azmy pravi, da prav najdba ne podpira grških navedb nenadni izgubi višine letala. Zakaj prihaja do razlik v navedbah Grkov in Egipčanov, zaenkrat še ni znano.

V Kairu pa te dni prevažajo trupla nesrečnih potnikov, ki jih bodo identificirali.