EgyptAir

Na morju pred Egiptom našli rešilna jopiča

J.P./M.K./STA
19. 5. 2016, 07.36
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Reševalci so v morju pred Egiptom opazili dva večja predmeta oranžne barve. Najverjetneje gre za rešilna jopiča egiptovskega letala, ki je na poti iz Pariza v Kairo ponoči strmoglavilo v morje južno od grškega otoka Karpatos.

Facebook / Tarek Wahba
Ena od ladij je našla rešilna jopiča in druge ostanke, ki naj bi pripadali pogrešanemu letalu.

Letalska družba EgyptAir se je nazadnje v javnosti pojavila marca letos, ko je nek moških ugrabil njeno letalo na poti iz Aleksandrije v Kairu in ga prisilil, da je pristalo na Cipru. Ugrabitelj je zahteval, da bi se srečal z bivšo soprogo.

Marine Traffic / Twitter
V iskanje pogrešanega letala se je vključilo večje število ladij.

Rešilna jopiča in domnevne razbitine airbusa egiptovske družbe EgyptAir so opazili okoli 420 kilometrov jugovzhodno od Karpatosa, je poročala grška televizija. Po podatkih grških oblasti je letalo strmoglavilo okoli 130 morskih milj (240 kilometrov) južno od Karpatosa.

Letalo letalske družbe EgyptAir, na katerem je bilo po zadnjih podatkih 66 ljudi, je izginilo z radarja na poti iz Pariza v Kairo, je danes sporočila letalska družba. Letalo na letu MS804 je vzletelo iz francoskega glavnega mesta v četrtek ob 23.09 in je izginilo z radarja danes ob 2.45 po srednjeevropskem času.

Kot so sporočili iz letalske družbe, je letalo airbus A320-232 izginilo z radarja nad Sredozemskim morjem, ko je bilo na višini 11.000 metrov. Takrat je letalo že bilo v egiptovskem zračnem prostoru. Vzrok strmoglavljenja še ni znan, po navedbah virov na ministrstvu pa ne izključujejo niti možnosti tehničnih težav niti terorističnega napada.

Na letalu je bilo 56 potnikov, med njimi dva dojenčka in otrok, sedem članov posadke in trije varnostniki. Med potniki je bilo 30 Egipčanov, 15 Francozov, dva Iračana in po en državljan Velike Britanije, Belgije, Portugalske, Kuvajta, Savdske Arabije, Sudana, Čada, Alžirije in Kanade. Egiptovske oblasti so že sprožile obsežno iskalno in reševalno akcijo, iskanja so se lotili tudi Grki. Ti naj bi 80 kilometrov jugovzhodno od območja (okoli 420 kilometrov jugovzhodno od Karpatosa), kjer je izginilo letalo, opazili dva ploveča predmeta oranžne barve, ki bi lahko bila razbitine.

Na letalu je bilo 56 potnikov, med njimi dva dojenčka in otrok, sedem članov posadke in trije varnostniki.

Polet letala s pariškega letališča Charles de Gaulle v egiptovsko prestolnico Kairo običajno traja štiri ure. Letalo bi moralo na kairskem letališču pristati danes ob 3.05, z radarjev pa je izginilo približno 20 minut prej.

"Plameni na nebu"

Letalo je strmoglavilo v Sredozemsko morje, so danes sporočili neimenovani viri z egiptovskega ministrstva za civilno letalstvo. Vir pri grških oblasteh za civilno letalstvo pa so danes povedali, da je airbus v morje strmoglavil 130 morskih milj (okoli 240 kilometrov) južno od grškega otoka Karpatos, ko je že bil v egiptovskem zračnem prostoru. Zadnji stik s pilotom letala so imele grške oblasti tri minute, preden je letalo izginilo z grških radarjev, pred strmoglavljenjem pa niso prejele klica v sili. Iskalni akciji Egipta in Grčije se je pridružila tudi Francija.

Profimedia
Na letalu je bilo 56 potnikov, med njimi dva dojenčka in otrok, sedem članov posadke in trije varnostniki.

Šarih Fati, egiptovski minister za civilno letalstvo

Letalo pred vzletom ni imelo tehničnih težav, so dejali pri EgyptAiru, kapitan Mohamed Said Ali Šakir pa naj bi imel za seboj več kot 6.000 ur letenja, od tega 2.000 na airbusih A320. Kopilot, čigar imena družba ni sporočila, je imel že več kot 2700 ur letenja. Kot so še sporočili iz letalske družbe, je bilo pogrešano letalo izdelano leta 2003. Na letalu ni bilo niti kakšnega posebnega tovora niti ni bila letalska družba obveščena o kakršnemkoli nevarnem predmetu na krovu. Po navedbah letalske družbe EgyptAir je egiptovska vojska ob 4:26, skoraj dve uri po izginotju z radarja, z letala prejela avtomatski klic v sili. Kapitan neke trgovske ladje na Sredozemskem morju je poročal o "plamenih na nebu". 

Egiptovski minister za civilno letalstvo Šarih Fati je zaradi pogrešanega letala prekinil obisk v Savdski Arabiji in se vrnil v Kairo. Tudi francoski predsednik Francois Hollande je potrdil, da je letalo strmoglavilo. "Žal podatki, ki jih imamo, potrjujejo, da je letalo strmoglavilo," je dejal. Francosko državno tožilstvo je v zvezi s strmoglavljenjem letala uvedlo preiskavo. Kot so poudarili, za zdaj ni indicev, iz katerih bi bilo mogoče sklepati, kaj je bil vzrok strmoglavljenja. Nobene možnosti za strmoglavljenje ni mogoče izključiti, je v sporočilu za javnost še zapisalo tožilstvo v Parizu. Preiskavo je uvedlo tudi egiptovsko državno tožilstvo. Je pa Fati izjavil, da je terorističen napad bolj verjeten vzrok kot pa tehnične težave.

Na letališču v Kairu so se že začeli zbirati svojci potnikov pogrešanega letala.

Najbrž ne večja tehnična napaka

"Večja tehnična napaka, kot je eksplozija motorja, je zelo malo verjetna," je ocenil strokovnjak za aeronavtiko Gerard Feldzer in dodal, da gre pri pogrešanemu letalu za relativno novo letalo iz leta 2003. Kot je še dejal, je airbus A320 najbolje prodajano letalo srednjega razreda, ki ima odlična varnostna spričevala. Po besedah Feldzerja po svetu vsakih 30 sekund vzleti kak A320. "Ni mogoče izključiti, da ga je po pomoti sestrelilo drugo letalo, a to bi se sedaj že vedelo," je še dejal Feldzer. Območje severno od Egipta je eno od najbolj nadzorovanih na svetu, vključno s satelitskim nadzorom, zaradi česar bi bilo tovrstne informacije zelo težko prikriti, je povedal strokovnjak in dodal, da je v letalo vedno mogoče prinesti bombo, saj ni mogoče zagotoviti stoodstotne zaščite.

Bivši direktor francoskega letalskega urada za preiskave in analize Jean-Paul Troadec je dejal, da gre za sodobno letalo, katerega kakovost in vzdrževanje ne moreta biti vprašljiva. Dodal je, da je do izginotja prišlo v izredno stabilnih razmerah. Povedal je še, da ima letalska družba EgyptAir dovoljenje za polete v Evropi in ni na nobenem črnem seznamu letalskih družb. "Tehnična težava, kot sta požar ali okvara motorja, se ne zgodita nenadoma, tako da ima posadka dovolj časa za odziv. V tem primeru posadka ni sporočila ničesar," je še poudaril Troadec in dodal, da obstaja velika verjetnost, da je šlo za teroristični napad.

Tako je danes zjutraj sameval pult letalske družbe EgyptAir na pariškem letališču Charles de Gaulle.

Grški obrambni minister Panos Kammenos je dejal, da je letalo med letom večkrat nenadoma zamenjalo smer – 90 stopinj levo, nato 360 v desno –, nato pa padlo z neba. "Letalo se je najprej obrnilo za 90 stopinj na levo in nato naredilo še 360-stopinjski obrat v desno, padlo s 37.000 čevljev (11.277 metrov) na 15.000 čevljev (4572 metrov), signal pa smo izgubili, ko je bilo na okoli 10.000 čevljih (3048 metrih) višine," je na novinarski konferenci pojasnil Kamenos. "Vse kaže, da je letalo izgubljeno. Za zdaj ni jasnih rezultatov iskanja," je še povedal. Da vzroki izginotja letala še niso znani, je potrdil tudi egiptovski minister za civilno letalstvo Šerif Fati. Po njegovih besedah za zdaj kot vzroka ni mogoče izključiti niti tehnične napake niti terorističnega napada. Kot je še poudaril, bodo letalo obravnavali kot izginulo, dokler ne bodo našli razbitin.

Odpovedani poleti

Britanski nizkocenovni letalski prevoznik Easyjet je do konca leta odpovedal vse polete v egiptovski Šarm el Šejk in iz njega zaradi varnostnih dilem, ki so se pojavile po strmoglavljenju ruskega letala. Odpoved bo veljala do 6. januarja. Kasneje je enako odločitev sporočila še britanska letalska družba British Airways. Njihova odločitev velja do 14. januarja.

Na krovu pogrešanega egiptovskega letala ni Slovencev 

Na krovu letala egiptovske družbe EgyptAir, ki je na poti iz Pariza v Kairo ponoči izginilo z radarjev, po dosedanjih podatkih slovenskega zunanjega ministrstva ni slovenskih državljanov. Kot so še tvitnili na MZZ, uradnih podatkov o potnikih sicer še nimajo. Dodali so še, da ministrstvo pozorno spremlja razmere in je v stiku s francoskimi in egiptovskimi oblastmi. 

Letali strmoglavili tudi v Afganistanu in na Guamu

O strmoglavljenjih letal poročajo tudi iz drugih koncev sveta. V Afganistanu je v strmoglavljenju tovornega letala umrlo sedem ljudi, na ameriškem otoku Guam v Tihem oceanu pa je strmoglavilo ameriško vojaško letalo, a se je posadka uspela rešiti.

V provinci Helmand na jugu Afganistana je v sredo strmoglavilo azerbajdžansko tovorno letalo. Umrlo je sedem od skupno devet članov posadke, so sporočili iz azerbajdžanske agencije za civilno letalstvo. Letalo je iz za zdaj še neznanega razloga strmoglavilo kmalu po vzletu z vojaškega letališča v bazi Dwyer. Med člani posadke so bili državljani Azerbajdžana, Ukrajine in Uzbekistana.

O letalski nesreči danes poročajo tudi z otoka Guam, kjer je v ameriškem letalskem oporišču strmoglavil bombnik B-52, vendar se je vseh sedem članov posadke uspelo rešiti in niso poškodovani. Z bombnikom so izvajali rutinsko vajo, za zdaj pa ni znano, če je bilo na krovu letala orožje ali strelivo. Vzrok strmoglavljenja še ni znan.