Tiskovni predstavnik lokalnih pomorskih oblasti Louis-Xavier Renaux je povedal, da se je španski vlačilec uspešno priključil na 164 metrov dolgo ladjo, ki je bila nevarno nagnjena, jo poravnal in začel vleči proti odprtemu morju, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Potem ko jo je po razburkanem morju nenadzorovano nosilo teden dni, je bila v Panami registrirana tovorna ladja Modern Express še samo 44 kilometrov oddaljena od francoske obale, ko jim je uspelo nanjo končno pripeti vlečno vrv in tako preprečiti, da bi zadela obalo.
To je uspelo nizozemskim strokovnjakom, ki so jih s helikopterja spustili na ladjo. Ladja je bila nagnjena za med 40 in 50 stopinj, medtem ko so ob njo udarjali visoki valovi.
Renaux je povedal, da je njihov namen čim bolj oddaljiti ladjo od obale v primeru, da bi se vlečna vrv pretrgala.
Posadka ladje je na pomoč sicer poklicala minuli torek, potem ko se je ladja močno nagnila na eno stran, verjetno zaradi premikanja tovora v ladijskem trupu. Vseh 22 članov posadke so takrat s helikopterjem evakuirali.
Pred današnjim poskusom so že trikrat neuspešno skušali na ladjo pritrditi vlečno vrv, nazadnje v nedeljo, ko se je zaradi močnih valov pretrgala.
Renaux je dodal, da če bo vrv zdržala, bodo ladjo prepeljali v varno pristanišče, kjer bi jo lahko ojačali in stabilizirali. Pristanišča še niso izbrali, lahko pa bilo tako v Franciji kot Španiji.
Na ladji je 3600 ton lesa iz Gabona v zahodni Afriki in delovni stroji, ki so bili namenjeni v francosko pristanišče Le Havre.
Če ladje ne bi odvlekli, bi trčila na obalo na jugozahodu Francije, kjer bi jo razstavili ali razrezali.
V rezervoarjih ladje je okoli 300 ton goriva in francoske oblasti trdijo, da je v primeru trčenja v obalo obstajala le omejena nevarnost onesnaženja. Kljub temu so na območje za vsak primer poslali ladje za čiščenje, opozorili pa so tudi obalno prebivalstvo, še poroča AFP.