Natečaj so razpisali v okviru evropskega projekta Združeni pri razvoju novih zaposlitvenih možnosti s pomočjo socialnega podjetništva - SloHra SOCIONET. Zmagovalci bodo poleg mentorstva svojo idejo lahko predstavili s kratkim filmom, obenem pa bodo imeli možnost dodatne promocije v okviru projekta tako v Sloveniji kot na Hrvaškem, so pred dnevi sporočili iz Središča Rotunda, ki v projektu sodeluje kot partner.
Skupina, ki združuje 11 ekoloških pridelovalcev in se namerava povezati v zadrugo, si prizadeva vzpostaviti skupno blagovno znamko in kratke verige prodaje za istrska ekološka živila. Posledično bodo spodbudili ustvarjanje t.i. zelenih delovnih mest, povezanih z ekološkim kmetijstvom in trženjem ekoloških živil.
Zadruga bo temeljila na načelu socialnega podjetništva, kar pomeni, da se ves dobiček vlaga v razvoj. Gre za prvi poskus ustanovitve zadruge ekoloških pridelovalcev v regiji in prve blagovne znamke lokalnih ekoloških živil v regiji.
V okviru omenjenega projekta sta Središče Rotunda Koper in Regionalni razvojni center Koper v sodelovanju z ostalimi partnerji izdelala tudi analizo stanja na področju socialnega podjetništva v Obalno-kraški regiji. Tu je trenutno registriranih sedem socialnih podjetij oz. 6,6 odstotka vseh slovenskih socialnih podjetij. Pravno formalne oblike organizacij so zavod, zadruga, društvo ter d.o.o., kar jasno nakazuje, da v socialnem podjetništvu največjo priložnost vidi predvsem nevladni sektor.
Na splošno za Slovenijo velja, da je koncept socialnega podjetništva slabo poznan, sama socialna podjetja pa so uradno priznana šele od leta 2012. V Evropski uniji pa je socialno podjetništvo eden od najhitreje rastočih sektorjev poslovne dejavnosti in naj bi po nekaterih podatkih zaposlovalo že več kot 11 milijonov ljudi oz. šest odstotkov vseh zaposlenih, še opozarjajo v Središču Rotunda.