Po pravnomočnosti dovoljenja napovedujejo zaključek izbora izvajalca gradbenih del za dolgo pričakovano 16-kilometrsko hitro cesto od Gorišnice do Ormoža.
Hitra cesta med Ptujem in Ormožem je dolgoletna želja prebivalcev spodnjega Podravja. Župani tamkajšnjega omrežja v odsotnosti jasnega načrta gradnje te povezave, ki bi prometno razbremenila državne ceste in naselja na območju, že leta pritiskajo na državo in Dars.
Nekatera dela že izvedena
Nekatera gradbena dela na odseku med Ormožem in Gorišnico (viadukt Sejanca) so že bila izvedena, saj je za tisti odsek gradbeno dovoljenje že pravnomočno, zdaj si lahko lokalno prebivalstvo očitno vendarle v doglednem času obeta še začetek ostalih del za celotno traso hitre ceste od Markovcev do Ormoža. Odprto ostaja medtem še vprašanje trase med Ptujem oz. Hajdino in Markovci, ki bi obenem predstavljala ptujsko obvoznico. Tu se krešejo pogledi države, lokalne skupnosti in tamkajšnje civilne iniciative, izziv je tudi zaščita narave na območju Ptujskega jezera.
Septembra 2021 je sicer Dars v postopku javnega razpisa za izvajalca gradnje hitre ceste med Markovci in Gorišnico v okviru dvofaznega postopka že priznali sposobnost štirim ponudnikom, in sicer Kolektorju CPG skupaj s Kolektor Kolingom, hrvaškemu Gradbenemu podjetju Krk s partnerji, Pomgradu s podjetjema CP Ptuj in Voc Celje ter avstrijskemu Strabagu To četverico bodo po pridobitvi gradbenega dovoljenja, verjetno bo to proti koncu leta, pozvali k oddaji ponudb. Rok za izvedbo del je 30 mesecev, so za STA dodatno pojasnili na Darsu.
Kako je s financiranjem?
Financiranje investicije sicer pokriva leta 2022 sprejeti poroštveni zakon za obveznosti Darsa. Na njegovi podlagi se bo poleg hitre ceste od Markovcev do Ormoža in širitve zahodne ljubljanske obvoznice v šestpasovnico financiralo tudi projekte na tretji razvojni osi. Skupna vrednost projektov, za katere velja poroštvo, je 785 milijonov evrov.