Slabe razmere na trgu

Magna ustavlja proizvodnjo v hoški lakirnici, ostali bodo brez službe

J.P./STA
1. 3. 2023, 15.47
Posodobljeno: 1. 3. 2023, 20.49
Deli članek:

Kanadsko-avstrijska avtomobilska skupina Magna s prihodnjim tednom ustavlja proizvodnjo v hoški lakirnici. Kot so potrdili v podjetju, bodo zaradi razmer na trgu in trenutnih potreb kupcev začeli s postopkom preoblikovanja proizvodnih procesov, dejavnosti pa preselili v Gradec. O tem so danes obvestili tudi sindikat in 90 zaposlenih.

Bobo
V tovarni Magne.

Iz vodstva Magne so še sporočili, da bodo skušali čim večjemu številu zaposlenih zagotoviti delovna mesta znotraj skupine, za nekatere pa bodo v skladu z zakonodajo pripravili program razreševanja presežnih delavcev.

Poslovanje v Hočah se bo preusmerilo na področje inženiringa in povečanja podpornega razvojnega središča za vse druge Magnine lokacije po svetu, glede državne spodbude, ko je je prejelo podjetje, pa Magna tesno sodeluje s pristojnimi vladnimi službami.

Ob tem so dodali, da so zavezani nadaljevanju poslovanja v Sloveniji in ostajajo optimistični, da se bodo razmere na trgu kmalu stabilizirale, povpraševanja kupcev pa povečala.

Kot je STA še uspela izvedeti, bodo v hoškem podjetju opravili pogovore z vsemi zaposlenimi in jim ponudili možnost dela znotraj skupine, vendar za vse teh možnosti ne bo. Koliko bo tistih, ki bodo dejansko ostali brez dela, za zdaj še ni jasno, glede odpravnin za presežne delavce pa se bodo s sindikatom še pogajali in iskali kompromisni predlog.

Vračilo spodbude

O odločitvi so danes že seznanili tudi hoškega župana Marka Soršaka in vlado, s katero so že pred časom začeli pogovore glede vračila spodbude, ki so jo pred leti prejeli za zagon novozgrajenega podjetja, ni pa še dokončno jasno, v kakšni višini bo ta vrnjena. To naj bi bilo odvisno tudi od tega, koliko ljudi bo ostalo zaposlenih v Hočah, kjer naj bi ostal tudi aktualni direktor David Adam.

Nekajkrat ustavili proizvodnjo

Hoška Magna je v zadnjih dveh letih zaradi prekinjenih dobaviteljskih verig in drugih težav na trgu že nekajkrat ustavila proizvodnjo, samo lani so bili zaposleni nenapovedano na čakanju dva meseca. V takih okoliščinah je nastalo načrtovanje proizvodnje nemogoče, še posebej glede na hud padec naročil na avtomobilskem trgu, zato naj bi bili v Magni prisiljeni sprejeti to nepriljubljeno odločitev.

V Hočah bo tako do nadaljnjega vzpostavljen nov tehnološki razvojni center, ki bo s časom rasel, tako da bodo v prihodnje tudi zaposlovali.

Sicer pa Magna kljub trenutnim neugodnim razmeram na globalnem avtomobilskem trgu ne razmišlja o dokončni opustitvi strateškega načrta o razvoju celovite proizvodnje avtomobilov v Sloveniji. Ko se bo izkazala priložnost sklenitve kakšnega pomembnega avtomobilskega posla, v Magni zagotavljajo, da bodo svoje načrte v Hočah izpolnili. Nenazadnje je v ta namen že veljaven občinski prostorski načrt, pridobljeno okoljevarstveno soglasje, družba pa je že odkupila del zemljišč za načrtovano drugo fazo projekta.

Po dostopnih informacijah naj bi bila Magna v pogovorih z več potencialnimi strateškimi partnerji, od uspešnosti teh pogovorov pa je odvisno, kdaj se bo avtomobilska multinacionalka lotila gradnje druge faze, torej karosernice in sestavljalnice avtomobilov in spremljajoče infrastrukture.

Delavci v Magni šokirani, hoški župan razočaran

Zaposlene je novica šokirala, je povedal predsednik Konfederacije slovenskih sindikatov (KSS) Gvido Novak. 

Čeprav so zaposleni pričakovali določene spremembe, jih je novica o takojšnji prekinitvi proizvodnje po Novakovih besedah šokirala, saj bodo ostali brez službe. Delajo namreč samo še do konca tedna, potem pa odhajajo na čakanje, vse dokler ne bodo zaključeni vsi postopki v skladu z zakonodajo v primeru odpuščanja večjega števila delavcev. V tem času jim bo podjetje namesto zakonskih 80 izplačalo 90 odstotkov plače.

Razočaran nad trenutnim razpletom je tudi župan Soršak, ki mu je predvsem žal, da podjetje ni prejelo okoljevarstvenega soglasja za zagon proizvodnje pred novembrom 2021, saj bi v tem primeru zdaj na tej lokaciji že serijsko izdelovali električna vozila Ocean ameriškega podjetja Fisker, ki jih zdaj sestavljajo v graški tovarni.

"Vse skupaj je trajalo več kot tri leta, kar je bilo nekoliko predolgo. Upam, da investitor vendarle čim prej najde novega naročnika in da na tem prostoru nastane tisto, kar so načrtovali, saj je bilo narejeno že veliko delo v tej smeri," je dejal Soršak.

Han je spomnil, da je Magna ob načrtovanju svoje investicije v Hočah obljubljala zaposlitev 400 ljudi v prvi fazi ter dodatnih 1000 ljudi.

Z obrestmi vred

Kot je pozneje povedal minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, bo v Hočah, kjer bodo lokacijo preuredili v podporno-razvojno središče, ostalo 50 ljudi, preostalim 108 zaposlenim bo podjetje ponudilo nadomestno zaposlitev v tovarni v Gradcu. Han nadalje pričakuje, da bo podjetje povrnilo vso državno spodbudo, to je 18,5 milijona evrov, ki je že bila izplačana, in sicer z obrestmi vred, kar naj bi se že dogovorila z vodjo proizvodnje Rolandom Prettnerjem.

Han je še poudaril, da Magna ostaja v Sloveniji. Zato se mu zdi ključno, da zgodbo zaprejo korektno, saj je prepričan, da bodo v prihodnosti še sodelovali.