Podjetja poskušajo pritegniti delavce

Pomanjkanje kadra: ni dovolj ne voznikov ne avtobusov

Dženana Kmetec
20. 9. 2022, 05.39
Deli članek:

Številne panoge se srečujejo s pomanjkanjem delavcev. Resne težave in izzive na tem področju imajo tudi prevozniki, ki zelo težko najdejo voznike tovornih vozil in avtobusov. V Sloveniji naj bi jih potrebovali celo več kot tisoč.

BBC
Na kronično pomanjkanje voznikov avtobusov in tovornih vozil opozarjajo vsaj deset let.

»Zaradi številnega povpraševanja v maju in juniju (ekskurzije) se moramo prilagoditi ponudbi avtobusov. Arriva je največji in edini prevoznik, ki lahko v istem dnevu zagotovi večje število zahtevanih avtobusov po številu sedežev. Plan ekskurzij moramo posredovati že jeseni, da nam zagotovijo potrebno število avtobusov. Dogaja se, da ob določenem datumu nimajo na voljo niti enega avtobusa. Nekateri zasebni prevozniki so izjemno podražili prevoze,« ugotavljajo na Osnovni šoli Mladika.

Podobne izkušnje imajo druge ptujske šole. Povišanje cen so zaznali tudi na največji in najštevilnejši, OŠ Ljudski vrt. Pravijo, da do zdaj težav pri zagotavljanju prevozov niso imeli, praviloma so sodelovali z »velikimi« prevozniki, kar pa se je pred kratkim spremenilo: »Težave so se pojavljale le, ko smo sodelovali z manjšimi zasebniki, ki niso mogli kakovostno zagotavljati naših potreb. Težave s pomanjkanjem voznikov so nam prvič omenili prav ta teden, a nam je kljub temu uspelo zagotoviti prevoz.«

Izkušnje OŠ Breg kažejo, da je ključno pravočasno načrtovanje avtobusnih prevozov, a kljub temu zadnje čase dobivajo zelo malo ponudb: »S težavo pridobivamo več ponudb (zaželene so vsaj tri) za določen prevoz. Glede na splošno rast cen opažamo, da so se cene avtobusnih prevozov glede na lani za primerljivo relacijo nekoliko dvignile (20–30 evrov), a je treba poudariti, da se avtobusni prevozniki trudijo zagotavljati sprejemljive ponudbe.«

Izzivov veliko, tako za delodajalce kot delavce

Največji avtobusni prevoznik, Skupina Arriva Slovenija, priznava, da se s kadrovskimi težavami spopadajo tudi veliki igralci. Pri pridobivanju novih zaposlenih imajo največ težav na Gorenjskem, kjer bi nemudoma zaposlili več voznikov avtobusa. Kranj, Škofja Loka, Radovljica in Jesenice so le nekateri izmed krajev, kjer je ta čas pomanjkanje delovne sile najbolj občutno.

»S pomanjkanjem voznikov avtobusov se ne srečujemo samo v Sloveniji, temveč je to izziv za večino podjetij v Evropski uniji. V skupini nove kadre iščemo na več načinov, in sicer prosta delovna mesta najprej objavimo med zaposlenimi, s čimer jim omogočamo prehajanje med različnimi delovnimi področji. Kompleksnost trga dela zahteva vedno nove pristope pri iskanju in privabljanju novih sodelavcev. Zato smo pripravili stimulativni program za zaposlene ter tudi za nove sodelavce, s katerim želimo narediti zaposlitev v skupine še privlačnejšo. Program 'Pripelji v Arrivo novega sodelavca!' je namenjen zaposlenim, ki s svojimi aktivnostmi pomagajo pridobiti nove sodelavce,« pravijo v Skupini Arriva Slovenija. Poskušajo zagotoviti stimulativno okolje, nagrajujejo kandidate, ki izpolnjujejo pogoje za zasedbo delovnega mesta. Skupina Arriva kandidatom ponuja tudi možnost sofinanciranja pridobitve vozniškega dovoljenja kategorij D1 in D, vključno s temeljno kvalifikacijo.

V severovzhodni Sloveniji kar 150 avtobusov manj

Borut Cvetko iz podjetja ATP pravi, da je stanje resno, saj je v severovzhodni Sloveniji kar 150 avtobusov manj, kot jih je bilo prejšnja leta: »Primanjkuje tudi voznikov avtobusov, zelo težko jih najdemo. Ne vemo pa še, kaj nam prinaša prihodnost. Lahko, da bo še slabše.«