Kot smo pisali, je Hočevarjeva nekdanja žena Janja Garvas Hočevar v. d. generalnega sekretarja vlade, njegov brat Mihael Hočevar pa je bil dolga leta direktor družbe Nova obzorja, ki izdaja strankarski tednik Demokracijo, zdaj pa je direktor Zavoda za turizem Grosuplje. Konec leta 2020 je Dušan Hočevar ustanovil nepremičninsko podjetje PRO 6, direktor podjetja pa je njegov brat Mihael.
Naši viri so nam zaupali, da v Veliki Račni v občini Grosuplje gradi dve hiši za prodajo, dve pa je medtem že prodal. Tako kažejo tudi podatki v zemljiški knjigi. Gre za novogradnji na parcelnih številkah 12/4 in 12/5 v katarski občini Račna, ena od hiš je dvostanovanjska, druga pa enostanovanjska, prodal ju je na začetku lanskega leta, vendar ne kot podjetje, ampak kot posameznik. Zemljišče ob obeh hišah, parcelna številka 12/13, je še vedno v lasti njegovega podjetja PRO 6. To podjetje je tudi lastnik parcele, na kateri gradijo dve hiši, in sicer gre za parcelno številko 19/7 v neposredni soseščini hiše, v kateri živi predsednik državnega sveta in podpredsednik stranke Konkretno Alojz Kovšca.
Od Hočevarjeve gradnje Kovšco loči služnostna pot do njegove hiše (parcelna številka 19/2), ki je pred petimi leti postala občinska. To pomeni, da od takrat občina skrbi za pluženje vse do njegove hiše.
Prodaja
NE FUNKCIONAR, PAČ PA JAVNI USLUŽBENEC
Hočevar poudarja, da njegovo lastništvo nepremičninskega podjetja ni sporno, saj ni javni funkcionar, ampak je kot direktor občinske uprave javni uslužbenec. Slednjim zakon ne prepoveduje lastništva zasebnih podjetij, ne smejo pa biti njihovi direktorji.
Dušan Hočevar nam je sporočil, da je prodal tudi eno od še nedograjenih hiš. Glede služnostne poti do Kovščeve hiše pa je dejal, da jo je prejšnja lastnica brezplačno prenesla na občino. Zanikal je informacije, da posluje tudi v Umagu, v Kranjski Gori in Ljubljani. Njegovo podjetje prodaja zgolj nepremičnine v Veliki Račni, lastnik družbe PRO 6 je sam, medtem ko je njegov brat le direktor. Kot je še dejal, njegovo lastništvo nepremičninskega podjetja ni sporno, saj ni javni funkcionar, ampak je kot direktor občinske uprave javni uslužbenec. Slednjim zakon ne prepoveduje lastništva zasebnih podjetij, ne smejo pa biti njihovi direktorji.
NEPRISTRANSKOST
Zasebni interes uradne osebe ne sme vplivati ali ustvarjati videza, da vpliva na nepristransko in objektivno opravljanje njenih javnih nalog, pri čemer je zasebni interes opredeljen kot premoženjska ali nepremoženjska korist za uradno osebo, njene družinske člane in druge, s katerimi ima ali je imela uradna oseba osebne, poslovne ali politične stike.
Ob tem opozarja, da nikoli ni posloval z občino, ki jo vodi. Iz istega razloga tudi ni sporno njegovo članstvo v nadzornem svetu sklada za razgradnjo nuklearnih odpadkov NEK. Ker je njegova funkcija omejena na pet let, so na občini objavili razpis za to delovno mesto, na katerega pa se je prijavil le on. Prepričan je, da je to glavni razlog za vse anonimke, ki se zoper njega pojavljajo v zadnjem času. Zavrnil je tudi kakršnokoli svojo vlogo pri razpisih o obnovi hotela na Brdu. Trdi, da ni favoriziral podjetja Hren Inženiring, saj je to podjetje specializirano za nizke gradnje, zato se niti ne bi moglo prijaviti na razpis. Po drugi strani pa je dejal, da je to podjetje sodelovalo pri gradnji zdravstvenega doma v Grosuplju z izkopom gradbene jame.
Pridobitne dejavnosti
Na KPK opozarjajo, da se morajo uradne osebe, kamor spadajo tudi javni uslužbenci, izogibati nasprotju interesov.
Na KPK so potrdili, da direktor občinske uprave ni javni funkcionar, ampak javni uslužbenec, zato so nas usmerili na ministrstvo za javno upravo. Tam so nam odgovorili, da je uradnikom na najvišjih položajih, med katerimi je tudi direktor občinske uprave, prepovedana vsaka pridobitna dejavnost razen znanstvenega, raziskovalnega, pedagoškega, kulturnega in publicističnega dela. Ob tem so dodali, da zakon o javni upravi ne opredeljuje pojma pridobitna dejavnost, zato jo razumejo kot opravljanje dela v okviru podjemne pogodbe. Zakon ne prepoveduje lastništva podjetij. Po drugi strani pa opozarjajo, da se morajo uradne osebe, kamor spadajo tudi javni uslužbenci, izogibati nasprotju interesov.