Na naš časopis se je v zadnjih letih obrnilo že več posameznikov, po navadi je šlo za upokojence, ki so na dom prejemali pisemske pošiljke od podjetja Ideal servis, s sedežem v Mariboru, pravzaprav so dobivali njihova obvestila o tem, da so dobitniki denarne nagrade.
Ta naj bi znašala 10.000 evrov. V pošiljki, ki vsebuje precej vsebine, je tudi obrazec in tega bi morali, da bi dobitek prejeli, izpolniti in jim ga vrniti. A ni vse tako enostavno. Da bi »zagotovljeno« nagrado pošiljatelj lahko izplačal, bi morali poleg tega prejemniki tudi naročiti kakšnega od izdelkov, ki jim ga ponujajo, a kljub temu, tako so nam razložili sogovorniki, da so vse to storili, glavnega dobitka ni bilo od nikoder.
Kako sploh to poteka
A pojdimo lepo po vrsti. Spomnimo najprej na eno izmed prvih bralk, ki se je pred leti potožila, da jo »nategujejo« s pismi. To je bila Zdenka iz Slovenskih goric. Povedala nam je, da je že večkrat »zadela« denarno nagrado, a da je ni nikoli prejela oziroma da je bil prejem pogojen z nakupom nekaj pošiljateljevih izdelkov. Potem ko kljub nakupu denarne nagrade ni prejela, je ugotovila, da jo je Ideal servis prevaral. Podobno se je pred časom zgodilo vsaj še trem ljudem, ki so o tem obvestili tudi naše uredništvo.
Očitno je isti izvajalec po obdobju zatišja spet aktiven, saj ste nas bralci obvestili, da ponovno prejemate njihova sporna pisma. Na uredništvu se je namreč oglasila M.O. iz okolice Ljubljane in poročala, da je prejela pošiljko, in to ne samo enkrat v zadnjih mesecih, v kateri ji obljubljajo 31.000 evrov denarne nagrade.
Zgodba Ljubljančanke
Izplačilo nagrade pošiljatelj, kot je razvidno iz vsebine pisma, ki nam ga bralka pokaže, tudi v tem primeru pogojuje z naročilom nekega izdelka. V ponudbi so produkti za hujšanje v vrednosti od 19,90 do 47,80 evra ali izdelki za zdravje srca, katerih cena se giblje od 21,90 do 43,80 evra. Če naročilo presega 38 evrov, obljubljajo darilo. Možni stroški so še: 2 evra za ekspresno obravnavo, plačilo članstva v klubu Privilege – prednosti in izjemni popusti, kar znaša 1,5 evra, in naročnina na katalog Ideal servisa, ki stane 1,90 evra.
»Sem prepričana, da je to nateg. Verjetno ta pisma spet pošiljajo nam, upokojencem, ker menijo, da smo bolj dojemljivi za take zadeve. Meni je dovolj teh potegavščin, že nekajkrat sem v zadnjem času prejela to pošiljko. Bralce pozivam, naj ne nasedajo na take provokativne ponudbe. Naj ne naročajo, kar ne bo prišlo do tistega, kar obljubljajo,« je dejala Ljubljančanka.
Tržni inšpektorat RS za nas komentira dogajanje. Najprej pojasnijo, da podjetje Ideal Servis, d. o. o., od leta 2015 izbrisano iz registra, ne obstaja več. »To ime pa na nekaterih pošiljkah še vedno uporablja podjetje Direktni marketing, d. o. o., Maribor v sodelovanju s podjetjem Brekos, d. o. o., Slovenska Bistrica oziroma Brekos LTD, Sofija, Bolgarija,« razložijo.
So v postopkih
Nevšečnostim se po nasvetu tržnega inšpektorata najlažje izognemo tako, da pošiljko odložimo v koš. Odsvetujejo nakup izdelkov zgolj zaradi obljube nagrade, sploh če teh izdelkov ne potrebujejo ali pa jih lahko drugje kupimo ugodneje.
Inšpektorat nam je povedal, da je družbo Direktni marketing, d. o. o., obravnaval že večkrat in ji izdal tudi več ukrepov, in sicer štiri upravne odločbe. »Od teh dve še nista pravnomočni, saj je družba zoper njiju vložila tožbo na Upravno sodišče RS in devet prekrškovnih odločb z izrekom globe, od katerih je pravnomočna le ena, v ostalih primerih pa po vloženi zahtevi za sodno varstvo o njih odloča sodišče.«
Inšpektorat ocenjuje, da se organizatorji tovrstnih nagradnih iger vedno znova odločajo za organizacijo le-teh, ker na trgu obstaja povpraševanje po njih in se jim takšen način poslovanja obrestuje. »Če bi prejemniki takšnih pošiljk ostali neodzivni in ne bi naročali izdelkov ter vračali pisemskih pošiljk, se ta podjetja ne bi odločala za organizacijo takih nagradnih iger.«