Objava fotografije enega od testov, ki so jih na šolsko klop prejeli osnovnošolci, je nekoga očitno zelo razhudila, saj je vsebino enega vprašanja fotografiral in jo ostro obsodil, češ da šola z njim širi oziroma spodbuja predsodke o Romih.
»V razred bomo dobili romsko deklico. Paziti moram, da mi česa ne ukrade,« je trditev, zapisana na preizkusu znanja, pri čemer je dodano navodilo, da mora učenec v njej podčrtati predsodek. Avtor kritične spletne objave je očitno želel sporočiti, da vse skupaj s testom izpade zelo narobe, da krepi nestrpnost do Romov.
Namen ravno nasproten
A tisti, ki so objavo videli, njenega avtorja opozarjajo, da je nekaj pomembnega prezrl, in sicer še eno navodilo, ki je sledilo prej omenjenemu vprašanju. »Napiši, kako se tega predsodka lahko rešiš,« se glasi. »Menim, da je učiteljica v pozitivnem duhu med otroki želela sprožiti prav nasprotno – 'razbijanje' predsodkov,« pravi ena od spletnih komentatork.
Tudi Romski akademski klub, ki združuje študente, ki so po narodnosti Romi, se je odzval na objavo. »Naloga je zastavljena tako, da je podan primer predsodka, s katerim je prikazan stereotip, da Romi kradejo. Če pogledamo pod stavkom, kjer se nadaljevanje naloge navezuje na trditev, vidimo, da je najprej treba podčrtati predsodek in napisati, kako se tega predsodka rešimo. Prepričani smo, da je bil namen naloge učence spodbuditi h konstruktivnemu razmišljanju pri reševanju in odpravi stereotipov o romski skupnosti,« so dejali.
Šola je presenečena
Pravijo, da razumejo burne reakcije, ker da je stavek sam po sebi zelo močan in hkrati občutljiv, še posebej na testu v osnovni šoli. »Vseeno pa verjamemo, da je treba o stereotipih in tem, kako jih razreševati, govoriti že v zgodnjih letih. Upamo, da so se v vprašanje, kako se tega stereotipa rešiš, poglobili ter našli ustrezen odgovor, ki bo pozitivno vplival na njihovo razmišljanje o romski skupnosti,« so še dejali.
Na kritiko se je odzvala tudi Osnovna šola Vide Pregarc iz Ljubljane, ki je potrdila, da so učenci pri predmetu družba res prejeli tak test. »Sporno objavo dejansko razumemo kot diskreditacijo, nerazumevanje okoliščin, nepoznavanje učne snovi, ki jo obravnavajo učenci v petem razredu. Želeli bi, da bi dotični objavljalec prišel v šolo, kjer bi mu pojasnili nesporazum in iz konteksta vzeto besedilo, prav tako bi ga seznanili z učnim načrtom in snovjo, ki krepi socialne kompetence učencev,« je odziv ravnateljice omenjene šole.