Bencin in dizelsko gorivo sta se spet podražila. Pa saj se podražita vsakih 14 dni, boste rekli. Res ne gre za velike podražitve, vsaka dva tedna se gorivo podraži za nekaj centov, včasih cena za liter goriva celo pade. A nekaj centov na liter postane že več kot en evro, če smo se na bencinsko črpalko pripeljali z zadnjimi kapljicami v rezervoarju in ga nato napolnimo do vrha. Če pogledamo dlje v preteklost, hitro ugotovimo, kako spretno gorivo prazni naše žepe, cent za cent, in polni državno blagajno.
Cena 95-oktanskega bencina je bila nazadnje na današnji ravni junija 2015, ko je bilo treba za liter odšteti 1,372 evra, nad sedanjo ceno pa novembra 2014, ko je liter stal 1,403 evra. Za dizelsko gorivo je bilo treba več kot 1,354 evra nazadnje odšteti oktobra 2014, ko je liter stal 1,359 evra.
Poglejmo podrobneje
Bencin se je včeraj ponoči podražil za tri cente, na 1,373 evra, dizelsko gorivo pa za 4,3 centa, na 1,354 evra. Cena 95-oktanskega bencina je bila nazadnje na tej ravni junija 2015, ko je bilo treba za liter odšteti 1,372 evra, nad sedanjo ceno pa novembra 2014, ko je liter stal 1,403 evra. Za dizelsko gorivo je bilo treba več kot 1,354 evra nazadnje odšteti oktobra 2014, ko je liter stal 1,359 evra.
Pripravili smo izračun, koliko bi privarčevali, če bi se na bencinsko črpalko odpravili minuto do polnoči, torej še pred nastopom podražitve. Da bomo lažje opravili primerjavo, recimo, da ima vaš rezervoar za gorivo prostornino 45 litrov, napolniti pa ga morate do vrha. Cena pred podražitvijo 9. oktobra je znašala 1,343 evra za liter 25-oktanskega bencina. Po tej ceni bi za 45 litrov bencina odšteli 60,44 evra, po včerajšnji podražitvi pa je treba za poln rezervoar goriva odšteti 1,35 evra več, torej 61,79 evra. Če vozite avto na dizelsko gorivo, je situacija za vašo denarnico še malce težja. Pred podražitvijo bi za 45 litrov dizla odšteli 58,99 evra, po podražitvi pa 1,94 evra več, kar znaša 60,93 evra.
Dlje v preteklost, nižje so cene
Ker smo že na začetku dejali, kako počasi, a vztrajno se cene goriva zažirajo v naše denarnice, smo pogledali še dlje v preteklost in preračunali, koliko smo v preteklosti odšteli za poln rezervoar goriva – v našem primeru torej 45 litrov. Pred enim mesecem, 11. septembra, ko je prav tako nastopila podražitev goriva, je bilo treba za rezervoar 95-oktanskega bencina odšteti 60,93 evra, kar je 86 centov manj kot danes, za rezervoar dizelskega goriva pa 59,13 evra, torej 1,80 evra manj kot po torkovi podražitvi.
Razlika še bolj naraste, če preverimo cene goriva pred pol leta. 10. aprila je rezervoar 95-oktanskega bencina stal 2,80 evra manj kot danes, kar znese 58,99 evra, rezervoar dizla pa 4,59 evra manj, torej 56,34 evra. Pred natanko letom dni, 10. oktobra, je bila cena 45 litrov bencina za 4,91 evra nižja od današnje, odšteti je bilo treba 56,88 evra. Dizelsko gorivo je bilo takrat cenejše za 5,98 evra, rezervoar je lastnike jeklenih konjičkov stal 54,95 evra.
Ugodnejši časi za lastnike avtomobilov
Številke pa drastično padejo, če preverimo stanje v zlati dobi za slovenske šoferje, pred desetimi leti. 21. oktobra leta 2008 je liter 95-oktanskega bencina stal 0,984 evra, kar je pri polnem rezervoarju naneslo 44,28 evra oziroma 17,51 evra manj, kot zanj odštejemo danes. Liter dizla je takrat stal 1,044 evra, pri polnem rezervoarju je to pomenilo 46,98 evra ali 13,95 evra manj, kot zanj odštejemo te dni.
Številke veliko povedo. Slabih 20 evrov več za rezervoar goriva kot pred desetimi leti ni malo, a si takšno ceno tudi lažje privoščimo, vsaj če pogledamo povprečne neto plače. Leta 2008 je ta pri nas znašala 884,28 evra, trenutno pa znaša 1071,76 evra, torej 187,48 evra več. Še vedno pa nam ostane možnost, da se po opravkih in na delo odpravimo peš.