Projekt drugi tir je voden neučinkovito, poleg tega pa še vedno ni znan investicijski program, ki bi določil jasno ceno projekta, opozarjajo člani projektnega sveta za civilni nadzor drugega tira. Projektni svet medtem po besedah predsednika Jadrana Bajca težko prihaja do informacij, saj številni dokumenti nosijo oznako tajno ali zaupno.
Devetčlanski projektni svet za civilni nadzor projekta drugi tir je vlada imenovala maja, od tedaj pa so se člani sestali na štirih sejah in prišli do prvih ugotovitev. Kot je na današnji novinarski konferenci opozoril predsednik projektnega sveta Bajec, člani težko prihajajo do informacij, jim je pa pomoč pri tem obljubila nova infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek.
Bajec je izpostavil, da je projekt voden zelo neučinkovito. "Obstajajo zamešani normalni poteki raznih dokumentov, prav tako ni dovolj jasne pristojnosti, iz česar izhaja kar nekaj težav," je pojasnil. Med drugim po njegovih besedah ni jasna cena drugega tira. Projekt je ocenjen na približno milijardo evrov, a po Bajčevih besedah ne moremo reči, da je "cena ena", saj je tudi do te številke težko priti.
Podpredsednik sveta Emil Milan Pintar je ocenil, da gre za enega najbolj kompliciranih projektov doslej, ker je "vertikala odločanja popolnoma izgubljena". "Ko država zaprosi za gradbeno dovoljenje, običajno ve, koliko naj bi ta stvar stala. Tukaj je to zaporedje popolnoma zgrešeno. Ko je država že zaprosila za gradbeno dovoljenje, so bile dodatno naročene geološke raziskave in ravno tako so bile šele pozneje naročene revizije, ki so govorile o ceni," je bil kritičen.
"To, da danes nimamo investicijskega programa, tečejo pa tako rekoč že pripravljalna dela pri cestah, kaže, da je razmerju med stroko in politiko prišlo do nekega čudnega ovinka," je še dejal Pintar, ki ga prav tako čudi, da danes govorimo o tem, koliko denarja je bilo pri drugem tiru že porabljenega, pa točne številke niti ne vemo.
K večji transparentnosti je pozval tudi član sveta Damir Josipovič. Bratuškovo in vlado je pozval, naj pravočasno zagotovita vse potrebno, da lahko projektni svet za civilni nadzor sprejme stališča. Po Josipovičevih besedah se javnost tudi premalo zaveda, da je drugi tir samo en tir. Kot je poudaril, mora biti projekt, po katerem bi se lotili dvotirne proge, šele narejen.
Kaj je z Madžarsko?
Člani sveta so se na današnji novinarski konferenci dotaknili tudi sodelovanja Madžarske v projektu. Kot je dejal Pintar, si želijo videti dokumente, ki bi pojasnili, zakaj je sodelovanje sosednje države tako nujno. Izjave prejšnje vlade, da je sodelovanje potrebno, ker drugače ne bi dobili sredstev iz EU in bank, po Pintarjevi oceni ne pijejo vode.
Josipovič je dodal, da je delež sofinanciranja nepovratnih sredstev relativno nizek "in iti v vse te zadeve, ki odpirajo 45-letno solastništvo, je najmanj nespametno".
Projektni svet je s prvimi ugotovitvami že seznanil Bratuškovo, ki je članom po Bajčevih besedah dala popolno podporo in se zavezala, da bo z njimi tesno sodelovala pri sledenju cilja učinkovitosti. Člani sveta nameravajo v začetku novembra sprejeti prvo poročilo, ki ga bodo poslali na vlado in ga tudi javno objavili.