nakup družbe Pro plus

Ministrstvo za kulturo se brani: za to niso pristojni, prevzema ne morejo preprečiti

R.T.
17. 10. 2017, 10.03
Posodobljeno: 17. 10. 2017, 13.07
Deli članek:

Ministrstvo za kulturo se je odzvalo na poročanja v zvezi z odločitvijo ministrstva glede vloge za lastninski delež v družbi Pro Plus.

Bobo
Pro plus bo bogatejši za 62.500 evrov.

Skupina United Group je od ministrstva za kulturo dobila zeleno luč za prevzem družbe Pro Plus. Vlogo za soglasje je na omenjeno ministrstvo in agencijo za varstvo konkurence oddala družba v njeni lasti Slovenia Broadband s sedežem v Luksemburgu.

Pro Plus ni izdajatelj medija

Z ministrstva so sporočili sledeče:

V Društvu novinarjev Slovenije so opozorili, da bi lahko imel prevzem velike posledice za slovenski medijski trg.

"Trenutno veljavna medijska zakonodaja daje Ministrstvu za kulturo pravico odločanja o izdaji soglasja zgolj v primeru, ko gre za pridobitev več kot 20 odstotkov lastninskega ali upravljavskega deleža v premoženju izdajatelja radijskega oziroma televizijskega programa ali izdajatelja splošnoinformativnega tiskanega dnevnika. Skladno s področno zakonodajo pa ministrstvo ne more biti in torej ni tisto, ki presoja in odloča o soglasju za pridobitev deležev v premoženju družb, ki so sicer povezane z izdajatelji medijev, niso pa same izdajateljice radijskega oziroma televizijskega programa ali splošnoinformativnega tiskanega dnevnika.

Povezane osebe
57. člen
(1) Povezane osebe po tem zakonu so osebe, ki so med seboj upravljalsko, kapitalsko ali drugače povezane tako, da zaradi navedenih povezav skupno oblikujejo poslovno politiko oziroma poslujejo usklajeno z namenom doseganja skupnih ciljev, oziroma tako, da ima ena oseba možnost usmerjati drugo ali bistveno vplivati nanjo pri odločanju o financiranju in poslovanju oziroma odločanju o programski zasnovi medija.

Za tovrstne nakupe oziroma prevzeme veljajo predpisi s področja varstva konkurence, pri čemer o skladnosti koncentracije s pravili konkurence odloča Javna agencija RS za varstvo konkurence. Ministrstvo nasprotno od zapisanih zavajajočih trditev v nekaterih medijih torej nikoli ni presojalo povezanosti pravnih oseb, saj za to v konkretnem primeru ni pristojno, in torej ni moglo preprečiti prevzema. V primeru vloge družbe Slovenia Broadband S. ŕ r. l. je šlo za nameravano pridobitev 100-odstotnega lastninskega deleža v premoženje družbe Pro Plus d.o.o., ki pa ni izdajatelj medija, zato je moralo ministrstvo zadevno vlogo zavreči."

Vloge niso prejeli

Poročali smo že, da je ministrstvo vlogo s sklepom zavrglo zaradi nepristojnosti. In da je to nenavadno, ker zakon o medijih v 57. členu jasno določa, kdo ali kaj so povezane osebe. Po tem členu je nedvoumno, da Pro Plus, Pop TV in Kanal A sodijo pod povezane osebe.

Kot pojasnjujejo, lahko postopek pričnejo le na podlagi prejete vloge:

Omejevanje koncentracije

58. člen
(2) Vsi pravni posli ali sklepi skupščine ali drugega pristojnega organa družbe, ki se sklenejo v nasprotju s prejšnjim odstavkom, so nični.

"Nadalje pojasnjujemo, da ministrstvo ne more pričeti postopka po 58. členu Zakona o medijih po uradni dolžnosti, to lahko stori zgolj na podlagi prejete vloge, ki pa je v primeru POP TV in KANAL A ni prejelo in zato v tej zadevi ni moglo odločati. V zvezi s tem opozarjamo na to, da se v primeru, da vloga za izdajo soglasja ni vložena, pa bi po določbah prvega odstavka 58. člena, morala biti, šteje, da so vsi pravni posli ali sklepi skupščine ali drugega pristojnega organa družbe, ki se sklenejo v nasprotju s prvim odstavkom 58. člena Zakona o medijih, nični."