Sporna gradnja

Ovinek mimo zakonov in izvoz v slepo ulico

žk
30. 6. 2017, 06.50
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Da bi v Škofji Loki zgradili bencinsko črpalko, so investitorji pokazali veliko iznajdljivosti in tako mimo volje sosedov zgradili objekt, ki je potencialno lahko tudi nevaren.

Osebni arhiv
Točilni otok za tovornjake v gradbenem dovoljenju ni bil predviden.
Kaj je naprava?
Novembra lani je gradbena inšpektorica pregledala sporni bencinski servis in v odločbi zapisala, da bo treba še razjasniti, ali je točilni otok naprava ali ne. 

V naše uredništvo se je oglasil bralec Sebastjan E. iz Škofje Loke. Poleg njegove hiše je nedavno zrasla bencinska črpalka. Ko mu je investitor prvič predstavil projekt, saj je potreboval njegovo soglasje, ni bilo nikakršnih težav. Investitor je predložil vse potrebne dokumente, po načrtih je bil promet speljan na občinsko cesto, mimo spalnega naselja, in za gradnjo ni bilo nikakršne ovire.

Razširitev objekta

Toda potem ko je investitor že dobil gradbeno dovoljenje, se je odločil, da bo investicijo malce razširil. Dodal je še točilni otok za tovornjake in načrte za dodaten izvoz za tovornjake, ki pa ne bi šel na glavno cesto, ampak na ulico, na kateri prebiva obiskovalec našega uredništva. Ko je investitor začel postopek za spremembo gradbenega dovoljenja, mu je Sebastjan E. sporočil, da za načrte v taki obliki ne bo dal soglasja. »S predvidenim izvozom bo vse tovornjake s črpalke speljal v našo ulico. Pred tem nihče ni niti preveril, kakšni bi bili vplivi na okolje,« nam pove Sebastjan.

Osebni arhiv
Ulica, v katero je speljan tovorni promet z bencinskega servisa.

Ovinek mimo zakonov

A iznajdljivi investitor se ni dal motiti. Postopek za spremembo gradbenega dovoljenja je ustavil in se lotil gradnje. Uradne organe mu je namreč uspelo prepričati, da gre za gradnjo ločenega enostavnega objekta, zaradi česar ne potrebuje spremembe gradbenega dovoljenja, ne presoje vplivov na okolje, ne soglasja sosedov.

Tako v Škofji Loki na Kardeljevi ulici danes stoji objekt, za katerega Sebastjan E. trdi, da v taki obliki ne bi smel obstajati: »Tovorni promet s črpalke so speljali mimo naših hiš, kar v slepo ulico. Poleg tega si ne predstavljam, kako je lahko gradnja točilnega otoka za tovornjake, ki je povezan s cisterno za gorivo, lahko enostavna gradnja, ki ne potrebuje presoje vpliva na okolje.«

Osebni arhiv
Promet so speljali kar v slepo ulico.

Mlini na veter

Sebastjan se je podal v boj z uradniškimi mlini na veter, najel celo odvetniško pisarno, s pomočjo katere bi rad dosegel, da investitor upošteva osnovno gradbeno dovoljenje, za katero je kot sosed dal soglasje. A upravni postopek v naši državi je čudna reč. Ko imajo papirji štampiljko in so podpisani, veljajo več kot dejansko stanje na terenu. Tako je naš bralec dobil odgovor, da se upravna enota ne bo ukvarjala z njegovimi težavami, saj »med listinami upravnega spisa ni podatka, da bi bili odločbi (gradbeno in uporabno dovoljenje, op. p.) izdani kot posledica prisiljenja, izsiljevanja, pritiska ali drugega nedovoljenega stanja«.

Mimo hiše Sebastjana E. tako na dan pelje tudi do 15 tovornjakov, točilni otok, za katerega je celo izvedenec za gradbena dela Direkcije RS za ceste ugotovil, da zahteva dopolnitev gradbenega dovoljenja, deluje dalje, uradniki pa imajo miren spanec.