Popoldne je iz Reke pred prvi pomol koprskega pristanišča priplulo prvo od dveh novih obalnih kontejnerskih dvigal dimenzije super post-panamax (SPPX). Gre za največja kontejnerska dvigala, ki obstajajo na trgu, nova pridobitev pa je pomembna predvsem zaradi prilagajanja prihodom vse večjih kontejnerskih ladij, poudarjajo v Luki Koper.
Dvigalo je na posebni barži pripotovalo po morju iz ladjedelnice Viktor Lenac na Reki, kjer so ga sestavili. Dobavitelj obeh dvigal je Liebherr, elemente za dvigalo pa so izdelali v njegovi tovarni v Killarneyu na Irskem. Drugo dvigalo v Kopru pričakujejo v naslednjem tednu, so sporočili iz Luke Koper.
Kaj to pomeni za pretovarjanje?
Pomembna prednost novih dvigal je hitrost pogona za premik kontejnerja med ladjo in obalo, ki je za četrtino višja od hitrosti obstoječih dvigal. Dvigali imata vgrajeni dva ločena sistema, ki preprečujeta nihanje tovora na dvižnih vrveh.
V Kopru so do zdaj lahko pretovarjali manjše ladje s kapaciteto do 8000 kontejnerskih enot, novi dvigali pa sta pomembni zaradi prilagajanja največji ladjam z nosilnostjo tudi do 20.000 kontejnerskih enot.
Za primerjavo so obstoječa štiri post-panamax dvigala sposobna dvigniti tovor 36 metrov nad pomol in imajo dolžino pregibnega dela roke 51 metrov, kar omogoča izvajanje manipulacij na ladjah širine do 18 kontejnerjev. Novi dvigali pa bosta omogočali dvigovanje kontejnerja 48 metrov nad pomol oz. štiri kontejnerje višje od obstoječih dvigal, doseg nad morje bo znašal 65 metrov, kar bo omogočalo delo na ladjah širine do 24 kontejnerjev.
Oba sistema bosta, skupaj z vgrajenim laserskim sistemom aktivnega spremljanja profila tovora pod prijemalom, po napovedih Luke Koper pripomogla k višji produktivnosti dela dvigal ter zagotavljanju večje varnosti udeležencem delovnega procesa. Za preprečevanje trka roke dvigal v najvišje dele ladij ima dvigalo vgrajen laserski sistem, ki neprestano nadzira okolico dvigala.
S tem bosta to največji dvigali v koprskem pristanišču in najbrž tudi v severnem Jadranu, je pojasnil tiskovni predstavnik Luke Sebastjan Šik. Vrednost posameznega dvigala je okoli osem milijonov evrov, sama investicija pa je vezana na povečevanje zmogljivosti na kontejnerskem terminalu, kamor bodo do leta 2020 vložili 235 milijonov evrov.