Čeprav se številni veselijo odprtja drugega novozgrajenega počivališča z bencinskim servisom na vzhodni mariborski avtocesti, pa pri tamkajšnjih prebivalcih mestne četrti (MČ) Brezje - Dogoše - Zrkovci vendarle ni tako.
Neupoštevanje zahtev
Oton Štrucl, predsednik MČ, pravi, da so že pri umeščanju počivališča v prostor predlagali Darsu, da bi pri zaposlovanju imeli prednost njihovi ljudje, pa tudi, da bi imeli dostop do bencinskega servisa. »Nič drugače, kot je denimo v Dobrenju ali Tepanju. Maši kmetje imajo v bližini več kmetijskih površin in morajo s svojimi velikimi obdelovalnimi stroji točiti gorivo na bencinskih servisih v Mariboru ali Dupleku. To jim je predaleč, zato imajo mnogi doma urejena posebna skladišča za večje količine goriva, ki morajo biti urejena po določenih predpisih. Zdaj se jim ponuja možnost tako rekoč pred vrati. Sicer pa ugotavljamo, da se nam že več let dogaja krivica. Prek našega ozemlja teče visokotlačni plinovod in nimamo plina, imamo kanal in nimamo urejenih namakalnih naprav, pa tudi daljnovodno omrežje,« razlaga Štrucl.
Pogovori z Darsom še tečejo; na zboru občanov čez nekaj dni pričakujejo predstavnika, ki mu bodo njihov problem predstavili na kraju samem. »Naš prostor je že tako devastiran z infrastrukturami, ki jih koristi država,« ogorčeno pove Štrucl in doda, da imajo v njihovi MČ med drugim največjega pridelovalca krompirja v državi, ki si je moral urediti ustrezne zaboje za gorivo. Na Darsu so se v preteklosti, tako Štrucl, izgovarjali na zaprt sistem cestninjenja, ki ga zdaj ni več. »Ne bomo odnehali in ubrali bomo vsa pravna sredstva. Razmišljamo o državni nepokorščini, a ne želimo v skrajnosti. Bomo pa zaprli dovoze in jim dokazali, da imamo traktorje. Tudi velike,« sklene Štrucl.
Ureditev ni sprejemljiva
Na Darsu odgovarjajo, da je okoljsko ministrstvo že v postopku priprave državnega lokacijskega načrta v letu 2006 zavrnilo predlog dodatnega dostopa. Ureditev dodatnih neposrednih dostopov na lokacijo bencinskih servisov ni sprejemljiva s pravno-tehničnega vidika in zagotavljanja ustrezne prometne varnosti. »Avtoceste in hitre ceste so po zakonu namenjene vožnji določenih vrst vozil, ki dosegajo hitrost nad 60 kilometrov na uro, kmetijska mehanizacija (traktorji, kombajni ...) pa ne. Avtocestna počivališča oziroma objekti za spremljajoče dejavnosti (po zakonu o cestah) so sestavni deli omrežja avtocest oziroma hitrih cest,« ostajajo neomajni na Darsu.