Na avtocestnem omrežju bo po novem 126 fiksnih cestninskih portalov nad avtocestami in hitrimi cestami, ki bodo uporabljali t. i. DSRC tehnologijo. Omenjena tehnologija, ki uporablja frekvenco 5,8 gigaherza, bo omogočala brezžično komunikacijo med vozilom in obcestno napravo. Od 126 portalov jih bo 15 dodatno opremljenih z napravami za stacionarni cestninski nadzor.
Trenutno na celotnem avtocestnem omrežju potekajo dela, ki med drugim zaobjemajo postavitev jeklenih varnostnih ograj na območju bodočih portalov, izkope za njihovo priključitev na električno in optično omrežje, kakor tudi za temelje portalov. Dela opravljajo z zaporami odstavnih pasov izven prometnih konic, vendar pa se občasnim zastojem ne bo mogoče izogniti, saj določena dela terjajo tudi zaporo voznega pasu.
Povečanje števila delovnih zapor
Sama postavitev prečke portalov čez avtocesto bo potekala postopno, predvidoma do poletja, v čim večjem obsegu pa jo bodo na Darsu izvajali v nočnem času, ko je najmanj prometa. V prihodnjih dveh do treh mesecih je zaradi postavitve portalov pričakovati povečanje števila delovnih zapor na avtocestnem omrežju, zaradi česar lahko pride tudi predvidoma krajših zastojev, so opozorili.
Kot so še spomnili na Darsu, se bo v Sloveniji cestnina od težkih vozil predvidoma od začetka leta 2018 dalje zbirala v prostem prometnem toku, kar pomeni, da se ta vozila ne bodo več ustavljala pred cestninskimi postajami, ki bodo lahko postopoma odstranjene.
Za tovornjake obvezne
Uporabnikom bo na voljo popolna avtomatska rešitev z elektronsko napravo v vozilu, imenovano SiGO, ki bo za uporabo avtocest za težka vozila obvezne. Te naprave bodo v lasti Darsa, uporabnikom pa bodo zanje zaračunali administrativne stroške ter stroške v primeru izgube, poškodovanja ali kraje.
Vrednost pogodbenih del je 90,6 milijona evrov in zaobjema vzpostavitev sistema in izvajanje dogovorjenih storitev v desetletnem obdobju delovanja sistema. Dars je pogodbo sklenil s konzorcijem Telekom Slovenije in Q-Free.