Potem ko so pred nekaj manj kot tremi meseci na Ormoški cesti na Ptuju odprli znano ameriško restavracijo s hitro prehrano, se med nekaterimi Ptujčani že pojavljajo pomisleki. Pa ne zaradi tega, ali je hrana zdrava ali ne, ampak jih moti (pre)visok drog s svetlobnim logotipom ob novi restavraciji.
Z gradbenim dovoljenjem
»Res smo čakali to restavracijo, vendar ta kovinski drog ne spada v to okolje. Preveč štrli v zrak. Je samo eden in precej izstopa. Ptuj je najstarejše mesto v državi in modernizacija kvari tukajšnjo okolico,« je bil včeraj kritičen Ptujčan Branko. Njegovemu mnenju, s katerim je seznanjena tudi tamkajšnja mestna občina, se pridružujejo še nekateri; češ da je previsok in kazi mestno veduto, zato bi ga bilo treba prilagoditi okolici.
Soglasje ni potrebno
Iz družbe McDonalds Slovenija sporočajo, da je bil reklamni stolp z logom zgrajen z gradbenim dovoljenjem, saj z njim izboljšajo opaznost restavracije. Vodja mariborske enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS) Srečko Štajnbaher pa pravi, da namestitev oglaševalnega svetlobnega telesa ni v zavarovanem območju kulturnega spomenika lokalnega pomena Ptuj – Mestno jedro, ki je razglašeno z ustreznim odlokom na območju Mestne občine Ptuj, niti v vplivnem območju spomenika državnega pomena Ptuj – Grad. »Odločanje o lokaciji, velikosti in pojavnosti ni bilo v predhodni presoji ZVKDS. Investitor za namestitev oglaševalskega telesa ni potreboval kulturnovarstvenega soglasja pristojne enote zavoda. Je pa oglaševalsko telo predimenzionirano ter bistveno kazi pojavnost in pogled na grad na severovzhodni vpadnici v mesto. Predlog o presoji namestitve bo ZVKDS podal na občinsko urbanistično komisijo, ki bo podala svoje mnenje,« je pojasnil Štajnbaher.
Onesnaževalci okolja
Pri odločanju o posegih v območja prostorsko dominantnih imajo občine v svojih prostorskih dokumentih zapisano, da se vplivno območje tudi poveča, kadar gre za prostorsko večje posege, zato je pri umestitvi takšnih objektov potrebno vplive v vplivnih območjih ponovno preverjati. »V praksi se to redko izvaja, saj gre po ocenah investitorjev zgolj za subjektivne ocene, ki jih je v upravnih postopkih težko izvesti. Rešitev je treba iskati v večji ozaveščenosti, saj številni veliki reklamni panoji, izveski in druga reklamna sporočila, ki so namenjena privabljanju potrošnikov, zagotovo spadajo med večje onesnaževalce okolja,« je končal sogovornik.