Trenutna blokada je po Koreličevih opozorilih predvsem v veliko škodo podjetju, odgovornost za trenutne razmere pripisuje med drugim državi in več zaporednim vladam, ki v Luki desetletja ne rešujejo stvari, kot bi jih morale.
Vzroki za sedanje stanje po njegovih besedah segajo nazaj 20 let in več. "V tej državi doslej še ni bilo nobenega resnega politika, razen morda Milana Kučana, ki bi vsebinsko razumel, kaj pomeni pristanišče za državo, kot je Slovenija, ki ima odlično prometno pozicijo za srednjeevropsko tržišče," je v pogovoru za časnik Večer povedal Korelič.
Desetletja dolga brezbrižnost države
Država desetletja ni reševala stvari, ki bi jih kot lastnik morala. Med temi je naštel koncesijsko pogodbo, za podpis katere je bilo potrebnih 15 let pogovorov, do drobnih stvari, ki povzročajo slabo voljo vodstvu, nadzornikom in delavcem. "Zakaj je bilo potrebno skoraj leto dni, da je vlada potrdila razvojno projekcijo Luke do leta 2020," se je vprašal. "Če ni dobra, je to treba povedati, če je dobra, pa jo potrditi," je dodal.
Odgovornost na obeh straneh
Odgovornost za sedanje razgreto ozračje je po njegovem mnenju na obeh straneh - na vladi oz. državi kot lastniku, ki ne reagira, kot bi morala, in na luških sindikatih ter vodstvu, ki niso zadev reševali z dialogom.
Vse, kar se trenutno dogaja z blokado pristanišča, je po njegovem prepričanju predvsem v veliko škodo podjetju. "To, da so delavci blokirali celotno poslovanje pristanišča, se bo gotovo v prihodnje zelo močno odrazilo pri najpomembnejših strankah," je napovedal.
Krivi so različni politični interesi
Vse skupaj po njegovem mnenju vodijo različni politični interesi. "Svojevrsten unikum je tudi, da so se sindikati postavili v prve bojne vrste ne za vodstvo družbe, ampak za nadzornike," je ugotavljal. "To ni racionalno in je preseglo vse meje," je dodal in pojasnil, da se je sindikat žerjavistov metod učil pri sindikatu železnic, "kjer vemo, kdo je bil zadaj".
Po njegovih navedbah gre za iste ljudi kot pri destabilizaciji Luke pred leti. "To izhaja iz politične opcije, ki ne pozna dialoga in pogovora, ampak samo silo in napenjanje meha, dokler ne poči. To se je zgodilo. Tisti, ki so v ozadju tega, se morajo zelo resno zavedati, kakšne bodo posledice," je bil oster.
Če bi politika razumela delovanje pristanišča, ki je vpeto v mednarodne blagovne tokove, do tega ne bi prišlo, je ocenil Korelič. Na eksplozijo je po njegovi oceni najbolj vplival minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ki je jasno dajal signale, da je Luko treba razdeliti na del, ki naj bi bil državen, in del, ki naj bi ga ponudili financerju za drugi tir.
"Kaj to pomeni za podjetje v lasti države, da si postavi na dvorišče konkurenco s povsem drugimi interesi, na to pa ne znam odgovoriti," je dodal.
Včasih je politika gospodarstvo pustila delati
Spomnil je, da je bil s pokojnim kolegom Rudijem Dujcem v Luki skoraj trideset let, a ju je politika pustila delati. "Ampak takrat je bilo podjetje v razsulu in si politično vodstvo Slovenije ni moglo dovoliti, da bi pustili pristanišče v likvidacijo, zato so marsikaj potrpeli in nam tudi ščitili hrbet," je povedal.
Prejšnja uprava SDS-a ni imela stika z Luko
Danes pa tega ni več. "V Luki se obrača veliko denarja, obetajo se velike investicije, zato so tudi politični apetiti veliki," je ponazoril in izpostavil stranke, ki so v opoziciji. "SDS je pripeljal prejšnjo sestavo uprave, ki ni imela nikakršnega stika z Luko. S tem so dali vso moč sindikatom, ki danes tam diktirajo tempo. Politična opcija, ki je na oblasti, pa noče razumeti pomena Luke za državo in raje posluša floskule iz anonimk," je pojasnil.
Glede potenciala Luke je dejal, da je ta tak, kot si ga lastnik želi. "Očitno si ne želi večjega, saj ničesar ne naredi na področju razvoja," je še povedal Korelič.