BREŽICE

Utrip določajo zapornice

M. Luzar
28. 6. 2016, 19.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

O tem, da bi prestavili sedanje brežiško križišče, kjer se v isti ravnini sekata cesta, ki vodi skozi Brezino, in mednarodna železniška proga Zidani Most–Zagreb, še ne poročajo. Želja, da bi zgradili podvoz, so na brežiškem območju domačini izrazili že veliko.

Dolenjski list
Križišče ceste, ki pelje skozi Brezino, in mednarodne železniške proge Zidani Most–Zagreb ostaja nespremenjeno.

Križišče je del državnega prostorskega načrta bodoče povezovalne ceste Krško–Brežice.

Pobudo za odpravo sedanjega križišča je pred časom brežiškemu občinskemu svetu posredoval svetnik Ferdo Pinterič (Lista Sonce). »Občutek imam, da je projekt povsem zamrl. Bila bi zelo velika škoda. Gre za enega tistih infrastrukturnih objektov v občini Brežice, ki bi imel tudi velik gospodarski pomen. Na drugi strani železnice je ena od industrijskih con, ki je zaradi tega veliko manj zanimiva, kot bi bila, če bi imeli zunajnivojski prehod. V zadnjem obdobju je prehod velikokrat zaprt. Čas trajanja zapor je nenormalno dolg,« je poudaril Pinterič. Po njegovem mnenju bi glede na to, da bi del denarja morala dati država, občina Brežice morala storiti vse, da bi projekt »oživili« in križišče uredili čim prej.

Državna naložba

Direkcija za infrastrukturo: »Kratkoročno projekta izgradnje zunajnivojskega križanja še nimamo finančno opredeljenega.«

Občinski oddelek za prostor je v odgovoru Pinteriču pričakovano križišče označil za državno naložbo. Križišče je zato del državnega prostorskega načrta bodoče povezovalne ceste Krško–Brežice. Po javni razgrnitvi državnega prostorskega načrta so po navedbah oddelka priprave zastale zaradi nestrinjanja civilne pobude o poteku ceste. Zaradi takih razhajanj so začeli iskati nove različice poteka ceste in pripravljati nove strokovne podlage.

Občina je po navedbah oddelka v stikih z direkcijo. Pri tem vztraja, da morajo nadaljevati postopke za sprejem državnega prostorskega načrta in najti skupno rešitev za potek povezovalne ceste KrškoBrežice ter za ureditev zunajnivojskega križišča ceste in železnice v Brezini.

Kot so v odgovoru na naše vprašanje pojasnili na direkciji za infrastrukturo, je zunajnivojsko križanje ceste z železnico na tem območju del državnega prostorskega načrta za hidroelektrarno Mokrice. V okviru tega so predvideli tudi traso vzhodne obvoznice Brežic, na katero naj bi se po predlogu državnega prostorskega načrta priključila tudi že omenjena predvidena cesta KrškoBrežice. Po pripombah civilne pobude so izdelali več različic glede bodočega prometa v Brezini, v katerih načrtovalci upoštevajo lokalne pripombe. Idejnega projekta in predloga državnega prostorskega načrta, ki bi vključevala pripombe civilne pobude, direkcija še nima.

Križišče ceste in železniške proge tako ostaja nespremenjeno. Razmere so navzlic očitnemu zastoju morda vendarle obetavne ob upoštevanju podobne prakse v okolici. V Dobovi so cesto pred leti že speljali v podvoz pod isto železnico, ki prečka Brežice v Brezini. Pred tem so se dogovarjali dolgo, a zdaj so z doseženimi rešitvami očitno zadovoljni vsi.