Kriza v lekarnah

Kaj storiti, če niste dobili zdravila

T.L./STA
27. 6. 2016, 18.09
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Andreja Čufar je spomnila, da je v splošnem dogovoru zapisano, da je lekarna dolžna bolniku v 24 urah zagotoviti zdravilo. Če zdravila vseeno ne dobijo, Čufarjeva bolnikom svetuje, naj na to opozorijo ZZZS, ki je plačnik zdravil.

Arhiv Svet24
Fotografija je simbolična.

Direktorica Javne agencije za zdravila in medicinske pripomočke Andreja Čufar je prepričana, da noben bolnik ne bi smel ostati brez svojih zdravil. Argumenti, ki jih navajajo v Lekarniški zbornici Slovenije, po njenem prepričanju ne vzdržijo, bolnikom pa v primeru težav svetuje, naj se obrnejo na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS).

Skrbnik centralne baze zdravil je ZZZS in deležniki, ki sodelujejo v sistemu določanja cen zdravil v to bazo podatke pošiljajo vsak svoj del, je danes pojasnila Čufarjeva. Agencija tako po njenih besedah posreduje podatke o najvišjih določenih cenah zdravil in izrednih višje določenih cenah.

"Če so v bazi napake, bi morali na to opozoriti," je dejala Čufarjeva in dodala, da so v zadnjem času intenzivno delali na tem in napak ne bi smelo biti. Spomnila je, da odločitev o uvedbi sistema avtomatskega nadzora cen zdravil znana že od začetka leta. Vsi deležniki, med njimi tudi lekarniška zbornica, so se na to temo večkrat sestali.

Po njenih besedah je tudi v splošnem dogovoru o razdelitvi sredstev med izvajalce v zdravstvu predvidena rešitev za ta problem, zato je nad izjavami lekarniške zbornice presenečena. "Dogovorjeno je, da lekarniška zbornica veledrogeristom pošlje podatke o cenah, ti pa - preden izvedejo izdajo zdravila v lekarno - preverijo, ali je cena veljavna. V kolikor ni, takega zdravila lekarni sploh ne dobavijo," je pojasnila Čufarjeva.

Direktorica agencije je ob tem izpostavila, da njihovi inšpektorji že raziskujejo, zakaj se ne uporabljajo veljavne cene zdravil. Kot je napovedala, bodo za uporabo neveljavnih cen in napačno poročanje tudi ukrepali.

Kaj storiti, če niste dobili zdravila

Po mnenju Čufarjeve sicer danes noben bolnik ne bi smel ostati brez zdravil. Če kateri vseeno je, pa po njeni oceni "nekdo ni opravil svojega dela". Spomnila je tudi, da je v splošnem dogovoru zapisano, da je lekarna dolžna bolniku v 24 urah zagotoviti zdravilo. Če zdravila vseeno ne dobijo, Čufarjeva bolnikom svetuje, naj na to opozorijo ZZZS, ki je plačnik zdravil. Lekarne po njenem prepričanju s tem ne bi smele obremenjevati bolnikov, ampak se glede poplačila dogovoriti z ZZZS.

Glede današnje izjave predsednika lekarniške zbornice Mirana Goluba, da je zbornica za rešitev težave predlagala, da bi se kontrola cen izvajala samo za zdravila, ki jih lekarne nabavijo od današnjega dne, pa je Čufarjeva ocenila, da "je v nasprotju s navedbo, da je vzrok za današnje težave v bazi cen zdravil".