Nekdanja kolodvorska restavracija na železniški postaji v Murski Soboti, ki po mnenju domačinov precej kazi okolico in je zaradi slabega stanja tudi nevarna, je namenjena rušenju. A se je zapletlo pred dnevi, ko naj bi načelnik Upravne enote (UE) Murska Sobota Dominik Šteiner za enega od prekmurskih medijev izjavil, da UE ne more izdati gradbenega dovoljenja za rušenje nekdanje Kolodvorske restavracije na tamkajšnji železniški postaji, ker je Mestna občina Murska Sobota prepovedala izdajo gradbenega dovoljenja. Načelnik naj bi tudi poudaril, da na UE ne želijo delati nezakonito, s čimer je po mnenju Vide Lukač iz urada murskosoboškega župana ustvaril vtis, da občina od njega zahteva nezakonito delovanje in da občina ne pozna lastnih aktov.
O ZAHTEVI ŠE NI ODLOČENO
Za Svet24 je načelnik pojasnil: »UE Murska Sobota je prejela vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja za odstranitev objekta kolodvorske restavracije pri železniški postaji. O zahtevi še ni odločeno. Upravni organ je po pregledu predložene dokumentacije in prostorsko izvedbenega akta, ki velja za to območje, ugotovil, da se zemljišče, na katerem stoji predmetni objekt, prostorsko ureja z odlokom o občinskem prostorskem načrtu (OPN). Po slednjem je za to območje predviden občinski podrobni prostorski načrt (OPPN) in do njegove izdelave niso dopustni nobeni posegi, razen če ni s tem odlokom določeno drugače. Za konkretno območje je z OPN določena le podrobnejša namenska raba; da so zemljišča namenjena za ureditev nove avtobusne postaje. Torej do izdelave občinskega podrobnega prostorskega načrta za to območje niso dopustni nobeni posegi.« Upravni organ je investitorja, dodaja načelnik, z ugotovitvami pisno seznanil in ga hkrati pozval, da se v roku 15 dni opredeli do ugotovitve upravnega organa. Je pa zoper odločitev možna pritožba.
Zaradi zapletov s papirji bo razpadajoči objekt po besedah domačinov še naprej ogrožal in kazil okolico.
ZAČUDENJE NAD ZAVRNITVIJO
A tovrstna odločitev UE je povzročila nemalo začudenja in neodobravanja v Mestni občini Murska Sobota, češ da je UE kljub soglasju ministrstva za kulturo, da se objekt odstrani, in odločbi Inšpektorata RS za okolje in prostor, da se sanira ter prepreči ogrožanje premoženja, zdravja in življenja ljudi, zavrnila izdajo gradbenega dovoljenja za odstranitev (rušenje) objekta. »Pri tem so se sklicevali na občinski prostorski akt iz leta 2014, ki na območju železniške postaje do izdelave podrobnega prostorskega načrta prepoveduje posege na tem območju. Zavrnitev gradbenega dovoljenja za odstranitev nekdanje kolodvorske restavracije kaže, da UE ne razume občinskega predpisa, zaradi česar tudi ne more sprejeti pravilne odločitev. Ni dovolj, da UE pozna pravni predpis, ampak ga mora predvsem razumeti. Torej da razume namen in smisel prepovedi posegov. Šele takrat je mogoče, upoštevajoč predpise in konkreten življenjski primer (nekdanja kolodvorska restavracija, ki je nevarna za ljudi …), sprejeti pravno pravilno odločitev,« je poudarila Vida Lukač iz protokola in službe za odnose z javnostmi in mednarodno sodelovanje v uradu murskosoboškega župana. In še, da bi morala UE, če bi se potrudila razumeti konkreten primer pa tudi namen prepovedi posega, ugotoviti, da prepoved velja zgolj za novogradnje na tem območju, dokler ne bo sprejet podroben prostorski načrt, kar je v občinskem aktu jasno navedeno. »Ne more pa prepoved posega veljati tudi za odstranitev nekdanje kolodvorske restavracije, ki je nevarna za ljudi, saj bi njena odstranitev kvečjemu omogočila zaščito ljudi pred nevarnim objektom in pomenila zgolj pripravo zemljišča za novogradnje, ko bo sprejet ustrezen prostorski načrt,« meni sogovornica.
RAZUMEVANJE VSEBINE, POMENA IN NAMENA
Po njenih besedah je tovrstno pravno nadziranje, kot ga zastopa UE, absurdno. Razumejo ga lahko le kot nesprejemljivo skrivanje za posameznim delom člena v občinskem aktu po principu »nič se mi ne more zgoditi, če ne odločim« in kot strah prevzeti odgovornost za svoje odločitve. Lukačeva še pravi, da noben predpis ne more predvideti vseh življenjskih situacij, zato je treba razumeti njegovo vsebino, pomen in njegov namen. »Če stavba ogroža zdravje in življenje ljudi, je UE dolžna ukrepati tako, da se prepreči preteča nevarnost. Na mestni občini želimo, da UE deluje zakonito, hkrati pa tudi pričakujemo, da pri svojem odločanju ne sledi zgolj mehaničnemu razumevanju pravnih norm. In to od odločevalcev na UE zahteva več vloženega truda in znanja, kar pa državljani upravičeno zahtevamo,« je sklenila Lukačeva.