Združeni na trgu

Prelomnica za kraški turizem

pk
14. 5. 2016, 07.19
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Vedno nove odgovore na vprašanji, kako zadržati goste in kako krepiti ponudbo Krasa, iščejo zaposleni v tamkajšnjem turizmu. Ugotovili so, da se morajo povezati in oblikovati skupne projekte.

STA
Park Škocjanske jame, Kobilarna Lipica in Park vojaške zgodovine Pivka združujejo moči.

Kamnita pokrajina, ki se razteza med Tržaškim zalivom in Vipavsko dolino ter med Soško dolino in Brkini, je med turisti vse bolj priljubljena. Naravne danosti, pridelki tamkajšnjih ljudi – od pršuta do terana –, znamenitosti in kraški pojavi so v katalogih turistične ponudbe Evrope postali priljubljena eksotika, ki jo najraje izkusijo tisti, ki iščejo mir, lepo naravno in odlično kulinariko.

Njihovo sodelovanje bo pozitivno vplivalo tudi na lokalno gospodarstvo, na gostinsko in hotelsko ponudbo. 

Kaj bodo učinki

In ker se soustvarjalci kraškega turizma zavedajo, kaj imajo, bi radi iz tega iztisnili še več. Zato iščejo poti, preko katerih bi Kras še bolj prikupili ljudem. Boljša prepoznavnost, povečevanje števila gostov in višji prihodki so njihovo skupno ambiciozno vodilo.

K sodelovanju je turistične javne zavode Krasa nagovarjalo vodstvo Parka vojaške zgodovine Pivka. Sestali so se s še dvema zavodoma, Kobilarno Lipica in Parkom Škocjanske jame, in spregovorili o možnostih sodelovanja in krepitvah turizma. Ugotovili so, da bi, če bi se povezali, imeli od tega veliko koristi in večji obisk. Precej si obetajo tudi od skupne promocije na turističnih sejmih v tujini.

STA
Direktor Parka Škocjanske jame Stojan Ščuka napoveduje, da bodo s skupnimi projekti poskušali pridobivati še več evropskega denarja.

Naj ostanejo dlje

Kobilarna Lipica, Park vojaške zgodovine Pivka in Park Škocjanske jame so tako podpisali sporazuma o sodelovanju na področju promocije, skupnih projektov in oblikovanja skupnih produktov. V začetku so se združili javni zavodi s področja turizma, kasneje pa želijo k sodelovanju privabiti tudi lokalne ponudnike.

turistični javni zavodi Krasa  bodo krepili turizem tega območja. 

Vsi trije ponudniki po Bizjakovem mnenju ležijo na pomembni turistični osi med Istro, Trstom, Benetkami in Ljubljano, kar privablja vsako leto veliko število obiskovalcev, ki jih želijo zadržati tudi na Krasu. "Naš cilj je, da s skupno ponudbo omogočimo obiskovalcem, da se tu zadržijo več časa, kar posledično ne bo imelo učinkov samo na naše javne zavode, pač pa tudi na lokalno gospodarstvo, na gostinsko in hotelsko ponudbo. Gre za prelomen dogodek znotraj turistične ponudbe na Krasu," je dejal vršilec dolžnosti direktorja Kobilarne Lipica Boštjan Bizjak.

STA
Vršilec dolžnosti direktorja Kobilarne Lipica Boštjan Bizjak meni, da je tako povezovanje za kraški turizem prelomen trenutek.

Sodelovanje z železnicami

Dogovarjajo se tudi s Slovenskimi železnicami, da bi ustvarili skupen produkt, Park vojaške zgodovine Pivka in Park Škocjanske jame ga sicer že imata, in bi tudi v Kobilarno Lipica pripeljali tiste obiskovalce, ki uporabljajo železniške povezave.

Še bolj bodo aktivni tudi pri pridobivanju denarja iz Evrope. "Prizadevali si bomo tudi za skupne projekte, s katerimi bi pridobili več denarja iz evropskih projektov kot doslej. Eden takih, ki je že v pripravi, je urejanje informacijske točke Okno Krasa, kjer bodo zainteresirani lahko dobili potrebne informacije s področja turizma in gospodarstva," pojasni direktor Parka Škocjanske jame Stojan Ščuka.