Gradnja ceste

Finančna injekcija iz Evrope

Gabrijel Toplak
26. 4. 2016, 07.25
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Odsek med Draženci in Gruškovjem v dolžini 13 kilometrov je predvsem poleti znan po precejšnjih zastojih. Avtoceste si želijo domačini in tujci.

Arhiv
Obcestnim tablam na relaciji Draženci–Gruškovje so zdaj šteti dnevi.

Če smo še lani poleti pisali o precejšnji gneči na 13-kilometrskem odseku od Ptuja proti mejnemu prehodu s Hrvaško v Gruškovju, na sicer 2300 kilometrov dolgi povezavi med Hamburgom in Solunom, ko so ptujski prostovoljci čakajočim potnikom na koncu avtoceste razdelili 17 tisoč plastenk ustekleničene vode, se stvari vendarle obračajo na bolje. Na odseku Draženci–Gruškovje, ki je razdeljen na dva dela, so namreč lani poleti zabrneli prvi gradbeni stroji, celoten odsek pa naj bi bil končan do začetka poletja 2018.

V drugo euro asfalt

Družba za avtoceste v Republiki Slovenij (Dars) je namreč včeraj s podjetjem Euro Asfalt iz Sarajeva podpisala pogodbo za gradnjo druge etape avtocestnega odseka DraženciGruškovje, so prek spletnih strani Ljubljanske borze sporočili z Darsa. Dela se bodo tako lahko začela, njihova pogodbena vrednost, ki je določena na osnovi ponudbe izvajalca, pa je 46 milijonov evrov brez DDV oziroma 56,1 milijona evrov z DDV. Dela bodo delno sofinancirana iz evropskega kohezijskega sklada.

Spomnimo, da je Dars za gradnjo 5,77 kilometra dolgega odseka izbral sarajevsko družbo Euro Asfalt, ki je ponudila najnižjo ceno  dobrih 46 milijonov evrov. Na razpis je sicer prispelo pet ponudb, SGP Pomgrad v konzorciju z GGD Kranj, CGP Novo mesto, Kolektor Kolingom in CP Ptuj je ponudil 51,4 milijona evrov.

Lani stekel prvi odsek

Projekt izgradnje 13 kilometrov dolgega odseka še nedokončane avtoceste na sicer 2300 kilometrov dolgi povezavi med Hamburgom in Solunom je razdeljen na dva dela. Del sredstev za gradnjo Dars črpa iz posojila Evropske investicijske banke. Za izvedbo prve faze oziroma izgradnje nekaj več kot sedemkilometrskega odseka z gradnjo 75 metrov dolgega nadvoza v Jurovcih pri Vidmu je Dars izvajalsko pogodbo podpisal sredi julija lani; podjetje SGP Pomgrad ga za 56,2 milijona evrov gradi v konzorciju z Gorenjsko gradbeno družbo, CGP Novo mesto in Cestnim podjetjem Ptuj. Takrat se je celo omenjalo, da bi lahko šlo pri ponudbi Euro Asfalta za dampinško ceno, torej ceno, nižjo od dejanskih stroškov gradnje, in svarijo pred podobnim scenarijem kot pri gradnji predora Markovec.