Občina Cerklje na Gorenjskem ima že od leta 2007 sprejeto vso potrebno prostorsko dokumentacijo za razvoj območja, kjer se bo po prestavitvi ceste mimo letališča odprlo okoli 120 hektarov zazidljivih površin.
Kot je povedal cerkljanski župan Franc Čebulj, je na vidiku že potencialni investitor, ki od kmetov odkupuje nekatere parcele. Zato računa, da bi drugo leto že lahko začeli urejati prvo fazo oziroma poslovno cono na površini 40 hektarjev.
Celotne načrtovane investicije na območju letališča do leta 2020 znašajo 155 milijonov evrov. Od tega namerava zainteresirani češki investitor, ki na področju Slovenije še ni prisoten, v svojo poslovno cono vložiti 50 milijonov evrov, Aerodrom Ljubljana bi v svojo vložil 30 milijonov evrov, za 75 milijonov evrov pa je še investicij na podlagi povpraševanj logistike.
Nova obvoznica se ne bi obrestovala le občini, temveč bi blagodejno učinkovala tudi na državni proračun, je povedal župan Čebulj. Po projekcijah sodeč bi tako v državni proračun šlo 36 milijonov evrov, 35 milijonov naj bi jih prinesli davki na dodano vrednost, nekaj denarja pa bi končalo tudi v občinskem proračunu.
Naprej pa mora biti uresničena rekonstrukcija oziroma prestavitev ceste mimo letališča. Čebulj kljub objavljenemu razpisu še ni povsem prepričan, da ima država denar zagotovljen in se bo gradnja res začela. "Upam, da se bo vendarle začelo, a dokler tam ne bo strojev, ne bom prav prepričan," je izpostavil.
Prestavitev do konca prihodnjega leta
Dolgo pričakovana prestavitev ceste naj bi bila, kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, uresničena do konca prihodnjega leta. V razpisu za izvajalca del je sicer rok za izvedbo naročila postavljen že na 30. april 2017.
Rekonstrukcija ceste v dolžini 2,4 kilometrov oziroma njena prestavitev severno od sedanjega koridorja naj bi po ocenah stala osem milijonov evrov. Vendar je Čebulj prepričan, da bi morala biti dejanska vrednost, ki bo jasna po izbiri ponudnika, bistveno cenejša.
Občina ima svoj del investicije v višini 130.000 evrov za ureditev pripadajoče infrastrukture v proračunu že pokrit. 4,9 milijona evrov naj bi za državno cesto zagotovila država oziroma direkcija za infrastrukturo, tri milijone evrov pa Aerodrom Ljubljana.
Koridor prestavljene glavne ceste upošteva bodočo širitev letališkega kompleksa na njegovem severnem obrobju in mu z novim potekom omogoča dolgoročni razvoj v skladu s programi Aerodroma Ljubljana ter z občinskimi razvojnimi usmeritvami, v tehničnem poročilu, pripravljenem že leta 2007, poudarja projektant Janez Repež.
Gradnja možna brez večjega oviranja prometa
Območje prestavljene ceste, ki se bo na najbolj oddaljenem mestu od obstoječe ceste oddaljila 400 metrov, je nepozidano, saj novi koridor poteka pretežno preko gozdnega območja, ki ga prekinjajo travniki in njive.
Načrtovana so tri krožna križišča, v katera se navezuje notranje cestno omrežje letališča na južni strani in deviaciji cest proti Cerkljam in Spodnjemu Brniku na severni strani glavne ceste. Na tem območju pa je v sklopu urejanja poslovne cone načrtovana tudi ureditev obojestranskih bencinskih servisov.
Gradnja ceste v povsem novem koridorju bo možna brez večjega oviranja prometa skorajda na celotnem območju razen na začetnem in končnem odseku pri navezavah na obstoječo cesto. Ta dva krajša odseka bo treba graditi ob polovični zapori cestišča, ugotavlja projektant.