Strategija iz leta 2012, ki je temeljila na stebrih optimizacije, rasti, osredotočenosti in dobičkonosnosti, je z lanskim letom prinesla pozitivne rezultate, so danes v sporočilu za javnost zapisali v Mercatorju, ki je lani prvič po petih letih posloval z dobičkom. Še v 2014 je ustvaril 44,5 milijona evrov čiste izgube.
Za več kot 15-krat povečan dobiček
Lanski dobiček iz poslovanja skupine se je povečal za več kot 15-krat. Za 52,5 odstotka se je okrepil kosmati denarni tok iz poslovanja (EBITDA) skupine, ki je dosegel dobrih 140 milijonov evrov, kosmati denarni tok iz poslovanja pred najemninami (EBITDAR) pa se je povečal za 45,2 odstotka na 217,8 milijona evrov, izhaja iz letnega poročila, s katerim se je v četrtek seznanil nadzorni svet.
Čisti prihodki od prodaje so se na ravni skupine znižali za 1,6 odstotka. Padec je bil največji predvsem v programu izdelkov za dom in programu tekstilnih izdelkov (Modiana), medtem ko so se prihodki iz naslova prodaje izdelkov za vsakdanjo rabo povečali za 8,7 odstotka in prihodki iz naslova programa športnih izdelkov za 1,3 odstotka. Padec prihodkov je tudi posledica spremenjenih nakupnih navad potrošnikov zaradi gospodarske krize in močne konkurence.
Toda v Mercatorju poudarjajo, da lanski prihodki zaradi spremenjene strukture prodaje, ki je posledica konsolidacije trgovske dejavnosti po trgih, niso povsem primerljivi z letom 2014. V Srbiji je namreč prišlo do prenosa maloprodajnih enot družbe Idea na družbo Mercator - S, na Hrvaškem ter v BiH pa do prenosa Mercatorjevih maloprodajnih enot na Konzum.
Strateška usmeritev osredotočenosti skupine Mercator se je izrazila v odprodaji neosnovnih dejavnosti. Lani so tako prodali Pekarno Grosuplje družbi Don don, blagovne znamke mlete kave Santana in Loka družbi Ivero Trade, turistično dejavnost M Holidays pa Kompasu.
Skupina je medtem okrepila veleprodajo s prevzemom veleprodajne dejavnosti družbe Era Good. Tako je nadzorni svet Mercatorja že sprejel odločitev, da se dejavnost veleprodaje v prihodnje vodi kot samostojno področje poslovanja, ki bo neposredno podrejeno predsedniku uprave.
Delovanje Mercatorja je sicer v letu 2015 zaznamoval tudi požar hladilnice v Zalogu v Ljubljani. Mercator zato že načrtuje izgradnjo novega, sodobnega skladišča v Ljubljani.
Posodabljanje maloprodajne mreže
Vlaganja v obnovo in posodabljanje svoje maloprodajne mreže je skupina lani povečala. Za investicije je bilo namenjenih 77,4 milijona evrov, odprtih je bilo 65 novih prodajaln in dva distribucijska centra. Več kot polovica vseh investicij skupine Mercator (54 odstotkov) je bila namenjena za investicije v Sloveniji, kar je za več kot 2,4-krat več kot v letu 2014.
Prihodki matične družbe Poslovni sistem Mercator so lani znašali 1,4 milijarde evrov, kar v primerjavi z letom 2014 pomeni 3,6-odstoten padec. Dobiček iz poslovanja je znašal 51 milijonov evrov, družba pa je leto končala s 3,8 milijona evrov izgube. Ta je bila sicer občutno nižja kot v letu 2014, ko je znašala 91 milijonov evrov. EBITDA se je podvojil in dosegel 88,3 milijona evrov, krepko se je izboljšal tudi EBITDAR družbe, ki je znašal slabih 99 milijonov evrov.
Načrtujejo nadaljevanje trenda
Mercator v letošnjem letu načrtuje nadaljevanje trenda izboljšanje poslovanja, ki bo med drugim tudi rezultat vzpostavljenih sinergij in osredotočanja na dobičkonosne trge ter osnovno dejavnost Mercatorja, to je prodajo izdelkov vsakdanje potrošnje. Skupina za letos načrtuje čisti dobiček v višini 55,3 milijona evrov in nekoliko več prihodkov kot lani. Za investicije bodo namenili 34 milijonov evrov.
Nadzorni svet Mercatorja je sicer v četrtek na predlog predsednika uprave Tonija Balažiča za člana uprave za področje Mercator trgovina Slovenija potrdil Igorja Mamuzo, dosedanjega pomočnika predsednika uprave. Igor Maroša, dosedanji član uprave za področje upravljanja blagovnih skupin, nabavo, veleprodajo in marketing, pa se pridružuje strateški ekipi Agrokorja za področje maloprodaje.