Slovenija

Zaradi hrupa bodo prebivalci Spodnjega trga v Škofji Loki terjali odškodnino

STA
13. 2. 2016, 10.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Prebivalci Spodnjega trga v Škofji Loki nameravajo zaradi dolgoletnega presežnega hrupa od države terjati odškodnino za preteklo negmotno škodo. Hkrati še vedno niso zadovoljni s prometom skozi mestno jedro, čeprav je lansko leto po desetletjih čakanja vendarle stekel promet po novi poljanski obvoznici.

STA
Prebivalci Spodnjega trga v Škofji Loki so dolga leta prenašali hrup.

Škofjeločane so minuli teden obiskali predstavniki civilne iniciative Miklavž za Ptujsko cesto, ki je v letih od 2007 do 2012 pomagal prebivalcem Podravja pri pridobivanju odškodnin za negmotno škodo zaradi dnevne izpostavljenosti prekomernim emisijam, kot so hrup, izpušni plini in tresljaji. 72. člen ustave namreč pravi, da ima vsakdo pravico do zdravega življenjskega okolja. Zakon tudi določa ob katerih pogojih in v kakšnem obsegu je povzročitelj škode v življenjskem okolju dolžan poravnati škodo.

Po meritvah hrupa se je izkazalo, da je hrup zaradi količine prometa na Spodnjem trgu in Poljanski cesti v času, ko še ni bila zgrajena poljanska obvoznica, močno presegal zakonsko dovoljene vrednosti. Tako imajo tisti Škofjeločani, ki živijo na Spodnjem trgu in Poljanski cesti ter so od regionalne ceste oddaljeni do največ 50 metrov proste razdalje in imajo bivalne prostore obrnjene proti cesti, pravico do odškodnine za nespečnost in druge duševne bolečine.

V Podravju so bili uspešni

Vsak posameznik mora sicer za pridobitev odškodnine vložiti tožbo, vendar je Robi Rus iz Miklavža prepričan, da bi bili z njo uspešni, saj so tudi v Podravju vsi, ki so odškodnino zahtevali, le-to dobili. Izplačanih je bilo okoli 300 odškodnin.

Njihova povprečna vrednost se je gibala med 2000 in 3000 evrov na osebo, največje izplačilo pa je bilo 3500 evrov. Ob tem morajo tožniki za postopke, ki običajno trajajo od tri do štiri leta, plačati še sodno takso in izvedeniško mnenje, ob pridobitvi odškodnine, pa še nagrado odvetniški hiši.

Višina odškodnine je tako bolj ali manj simbolična in predstavlja predvsem zadoščenje oškodovancem. Kljub temu je interesa za vložitev tožb, sodeč po udeležbi na sestanku kar precej. Vsak se mora za tožbo odločiti sam. Konec februarja pa naj bi se srečali z odvetnikom, ki bo nato začel vlagati tožbe.

Boris Kalan iz Civilne iniciative za kvaliteto življenja na Spodnjem trgu in Poljanski cesti je dejal, da se bo vsekakor odločil za tožbo. Četudi se ta lahko, tako kot pri ostalih, nanaša le na zadnja tri leta do odprtja obvoznice in ne na vseh 35 let, kolikor časa je živel ob močno preobremenjeni cesti.

Hkrati želi opozoriti, da so razmere kljub obvoznici še vedno nevzdržne, saj pet mesecev po njenem odprtju mimo spodnjega trga še vedno vozijo številne vozila, tudi tovornjaki, ki želijo krajšati pot med Poljansko in Selško dolino. Težava je tudi visoka hitrost vozil. Zato je potrebna sprememba prometne ureditve, ki jo občina že dlje časa načrtuje.