Slovenija

Na spletu prevladujejo oglasi iz panoge avtomobilizma

STA
7. 1. 2016, 10.05
Posodobljeno: 18. 2. 2024, 09.24
Deli članek:

Po številu prikazanih oglasov na spletnih medijih se je v letu 2015 na vodilno mesto znova povzpela panoga avtomobilizem. Ta je do leta 2013 na vrhu gospodovala kar šest let, ko je prvo mesto prevzela trgovina, so danes sporočili iz ljubljanske agencije za digitalno oglaševanje Iprom.

Reuters

Iprom število posredovanih prikazov oglasov v digitalne medije na domačem trgu spremlja že več kot desetletje. Število se skozi vsa leta povečuje skladno z rastjo in uveljavitvijo panoge digitalnega oglaševanja v Sloveniji.

Lani so neposredni naročniki, agencije in medijski zakupniki s pomočjo Ipromove infrastrukture za digitalno oglaševanje izvedli 10.577 oglaševalskih akcij, kar je 41 odstotkov več kot leta 2014. Skupaj so v digitalne medije posredovali 145.000 različnih spletnih oglasov, kar predstavlja 60 odstotkov več kot v letu 2014.

Podjetje je tako lani uporabnikom slovenskih digitalnih medijev skupaj posredovalo že skoraj 20 milijard spletnih oglasov, kar predstavlja 26-odstotno rast na letni ravni.

Pri tem se je s skoraj petimi milijardami oziroma četrtino vseh prikazanih oglasov na vodilno mesto kot omenjeno znova povzpela panoga avtomobilizma.

"Da se je avtomobilistična panoga ponovno povzpela na vodilno mesto, ne preseneča. Digitalni mediji poleg gradnje in krepitve zaupanja v blagovno znamko za avtomobiliste predstavljajo najbolj učinkovito orodje za nagovarjanje kupcev v prednakupni fazi, ki lahko traja tudi več mesecev," pojasnjuje direktor medijskega načrtovanja v podjetju Iprom Andrej Ivanec.

Oglaševalci na področju avtomobilizma so po njegovih besedah v preteklem letu oglaševali tudi najbolj napredno in posegali po najsodobnejših tehnologijah za ciljanje. Pri nagovarjanju občinstva so se poleg tega najbolj osredotočali na napredne oglasne formate, kjer vse bolj pomembno vlogo prevzemajo mobilni in video oglasi.

Panoga trgovine je v lanskem letu s 3,5 milijarde prikazov oziroma 18,3-odstotnim deležem prikazanih oglasov zabeležila skromnejšo rast kot v letih 2014 in 2013 ter tako zdrsnila na drugo mesto.

Na tretjem mestu ji z 2,8 milijarde prikazi oziroma 14,6-odstotnim deležem sledi panoga zabave in prostega časa. Ta je primerjavi z letom 2014, ko se je z osemodstotnim deležem uvrstila na šesto mesto, v letu 2015 svoj položaj na spletu občutno okrepila.

Nasprotno je rahel upad opaziti pri panogi telekomunikacije, ki je bila v letu 2014 s 17,6-odstotnim deležem na drugem mestu, lani pa je zabeležila 1,8 milijarde prikazov in dosegla 9,3-odstotni delež ter se uvrstila na četrto mesto.